Etappe 1, Gilze - Jülich - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 1, Gilze - Jülich - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 1, Gilze - Jülich

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

29 Juli 2015 | Duitsland, Jülich

Vanochtend begon de grote reis. 5 jaar na onze tocht naar de Noordkaap werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ditmaal staat Rome op het programma!

Om 7:45 was het verzamelmoment bij Sander thuis. Een handvol trouwe fans stond ons op te wachten om de laatste real life succeswensen over te brengen. Een grote andere schare verkoos Facebook als de weg hiervoor!

Regen leek het te worden vandaag maar die hebben we tot tweemaal toe ontweken. Eerst geschuild in een slijterij, en daarna in een cafe. Potjandorie, wat hebben we het slecht!

De tocht vandaag bracht ons van Gilze via Oirschot, Eindhoven, Weert en Roermond naar Duitsland waar we na 110km de grens passeerden.

Vlak daarvoor hadden we de magen gevuld bij cafe Smeets in St Odilliënberg. Twee rijkelijk belegde tosti's per persoon, een leuk gesprek met het plaatselijke volk en een euro in de gokautomaat die ons uiteindelijk een gratis lunch bezorgde (en die van morgen erbij!).

Vanaf dat punt veranderde de route, in een schitterende route. Langs de rivier de Ruhr, over verharde bospaden en met mooie uitzichten! Eeuwig doortrappen wilden we wel maar het leek ons verstandiger om naar een slaapplaats op zoek te gaan. Linnich leek ons ietwat uitgestorven en we besloten een plaatsje verderop te gaan bekijken, Jülich!

Eenmaal aangekomen na 158,5 kilometer bleek het echter moeilijk die slaapplaats te vinden. Elk hotel, lelijk, mooi, duur of goedkoop leek volgeboekt. Behalve hotel de Drei Musketiers. Daar zitten we nu, met z'n tweeën.

Dus wij op zoek naar de derde musketier! Heel het dorp afgezocht, schnitzel gegeten en bier gedronken bij het enige fatsoenlijke restaurant. Leuke bediening maar ze wilden niet de derde musketier zijn.

Kortom, nu maar een einde maken aan deze dag in de hotelbar! We gapen beiden nogal veel dus bedtijd lijkt ons verstandiger.. Maar nu al? Het is pas 20:30u? Ja nu al! Truste en tot morgen!!

• 29 Juli 2015 - 21:20

Jos En Nicole:

Super mannen!
    Veel plezier en succes met de indrukwekkende tocht..

• 29 Juli 2015 - 21:55

John:

Geweldig stukske Briene! Gelukkig had je de wind mee, nu maar hopen dat je morgen een droge dag hebt. En vooral veel fietsplezier.

• 29 Juli 2015 - 22:27

Willeke:

Mooi verhaal Briene veel fietsplezier en succes weer morgen ook voor Sander

• 30 Juli 2015 - 06:35

Moniek:

Dat klinkt als een goede start mannen! Op naar dag twee met hopelijk een goede nacht achter de rug!

• 30 Juli 2015 - 12:43

Petra:

Als jullie zo snel blijven fietsen, moeten jullie nog een paar dagen vakantie nemen voordat de taxi is gearriveerd. Jullie kunnen natuurlijk ook een stukje terug fietsen, zodat de taxi niet zo ver hoeft te rijden. Nog veel plezier mannen.

• 30 Juli 2015 - 15:30

Lianne:

Toppertjes! Veel succes met jullie tocht. Ik heb mooi weer besteld, maar ze konden nog niet zeggen wanneer het bezorgd zou worden. Iets met whereabouts...

• 30 Juli 2015 - 16:35

Wies:

Mooi reisverslag . De meerdere afgelegde kilometers zullen wel goed van pas komen bij een mindere dag in de bergen. Succes en geniet tijdens het fietsen.