Etappe 2, Jülich - Andernach - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 2, Jülich - Andernach - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 2, Jülich - Andernach

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

30 Juli 2015 | Duitsland, Andernach

Vanochtend stond de wekker om 6:30 ingesteld. Die hoefde echter niet af te gaan want beiden ontwaakten we al eerder. We lagen er tenslotte al vroeg in! Snel die fietskleding aan en naar beneden voor het ontbijt.

Keurig verzorgd en beter dan onze lage verwachtingen. Beiden een flinke maaltijd naar binnen gewerkt zodat we er de eerste uren tegenaan konden.

We stapten om 7:30u op de fiets en gingen verder waar we gisteren eindigden, langs rivier de Ruhr. Het voelde wel een beetje taai, het trapte net wat minder makkelijk en het kiezelpad hielp ook niet mee. Later zagen we in het hoogteprofiel waarom het moeilijker was, het was lichtjes stijgen continu.

Toen echter kwam de schrik in de benen. Een korte felle klim van 300 meter maakte ons beiden bang voor wat komen gaat. Na twee tellen stonden beide tellers onder de tien km per uur, maar ach, we kwamen boven!

Na 30km namen we afscheid van de Ruhr en begonnen we aan de oversteek naar de Rijn. Door prachtige landen en over heuvelachtige gebieden was het genieten. Menigmaal zeiden we elkaar, mooi man!

Na ongeveer 95 km mochten we een paar kilometer klimmen. Niet zo fel als eerder die dag maar met een paar procentjes omhoog. Dat was toch fijner klimmen. Zijn de Alpen ook zo lafjes?

Na een lange afdaling kwamen we aan de Rijn. Na een foto aan de voet begonnen we aan het stuk waar we de komende dagen niet meer vandaan komen! Maar dat is niet erg want om de paar kilometer is er een boulevard met terrasjes te vinden!

Beetje jammer dat Briene op het einde nog lek moest rijden maar met 4 linkerhanden was dit gelukkig zo verholpen! Enkele kilometers later met ruim 125 op de teller checkten we in bij hotel "Zum Stadion". Dat stadion hebben we overigens ook weer niet gevonden dus die hotelnamen slaan echt nergens op!

'S avonds hebben we nog een flinke wandeling mogen maken! De terrasjes en eettentjes waren namelijk 10 minuten verderop, zei de man van het hotel. Eer dat we er waren hadden we echter wel een half uurtje gewandeld! Maar niet erg, de schnitzel, steak, biertjes en ijs smaakten er alleen maar beter om!

Nu is het tijd voor een potje yahtzee! We konden kiezen, duizenden, kanasten, yahtzee of mexen. Tsja, de drank was op, de kaarten nog ingepakt dus toch maar yahtzee..

Straks voorbereiden op de tocht naar Nierstein morgen, tenminste, we hopen zo ver te komen! Truste!

• 30 Juli 2015 - 20:46

John:

Ik dacht vandaag nog, die duwen door naar Koblenz, maar Andernach is er niet ver vandaan. Hoop dat de zon ook regelmatig schijnt bij jullie. Lijkt me inderdaad een heel mooi stuk langs de Rijn. Geniet er van Sander en Briene!

• 30 Juli 2015 - 22:33

Kristel :

Vorige keer hadden jullie tegen deze tijd al een aanrijding gehad dus dit valt reuze mee!

• 30 Juli 2015 - 22:45

Petra V E:

Veel plezier, geniet ervan, als jullie in dit tempo doorgaan zijn jullie er zo

• 30 Juli 2015 - 23:29

Frans:

Leuk Sander: jullie fietsen deze eerste dagen de route die ik 5 jaar geleden fietste toen ik naar Boedapest ging. Kijk uit bij Koblenz: dat was toen een heel slecht stuk fietspad. Veel plezier!

• 30 Juli 2015 - 23:40

Ralf:

Mooi man. Veel plezier en succes

• 31 Juli 2015 - 07:35

Bas:

Goedemorgen mannen, op naar weer een nieuwe tocht vandaag!!

• 31 Juli 2015 - 09:08

Dikkuuhh:

Heren, veel plezier nog de komende dagen! En volgende keer maar gewoon Mexen :)