Etappe 3, Andernach - Nierstein - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 3, Andernach - Nierstein - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 3, Andernach - Nierstein

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

31 Juli 2015 | Duitsland, Nierstein

Waar we nu toch weer terecht gekomen zijn? Een dorp, niet groter dan Gilze maar vandaag staat het op zijn kop!

Maar zo begon de dag niet. Toen het nog schemerde ging de wekker af want we hadden afgesproken om 6:45 te gaan ontbijten. Vandaag stond er namelijk een flinke doelstelling op het programma en dan moet je op tijd beginnen!

Een stevig ontbijt verder kropen we op de fiets en vertrokken we om 07:20. We fietsten wederom langs de Rijn en wat een prachtig gebied is dat! Aan beide zijden stijle bergen met heel veel wijngaarden! Soms een authentiek dorpje met een kasteel bovenop de berg, of bijna middeleeuws lijkende huizen. Daarnaast nog het feit dat het vrij vlak is om te fietsen maakte het nagenoeg perfect.

Enkele malen stopten we in zo een middeleeuws ogend dorpje. Eenmaal om de reparatie van gisteren te voltooien met een nieuwe buitenband en de tweede keer voor de boodschappen.

Na onze lunch en na 95 kilometer gingen we van de Rijn af om de grote stad Mainz te ontwijken. Het landschap veranderde daarmee gelijk. Glooiend, met fruitbomen, maisvelden en graanakkers. Beetje omhoog, beetje omlaag, pittig omhoog en iets stijler omlaag. We werden op de proef gesteld maar onze benen wisten van geen wijken!

Tot dat moment dat Sander liet zien wie de betere klimmer is van de twee. Een stijle pukkel van een paar honderd meter en hij loste Briene vakkundig en zonder om te kijken. Zoef, weg was hij!

Vlak voor het einde was het nog even paniek. Sander zijn stuur bewoog ineens mee. Aandraaien van de onderdelen hielp niet dus met een scheef stuur richting Nierstein. Daar ook de diepere onderdelen laten aandraaien met de hoop dat het nu goed is!

We bereikten de finish na 146 km. Maar Nierstein, ooit wel eens van gehoord? Wij niet! Maar na vandaag zullen we het niet snel vergeten. We belden aan bij een Wijnhuis / hotel, maar helaas, helemaal vol in verband met het Winzerfest! Het wat? Bij een andere gelukkig de laatste kamer en nu zitten we op het Winzerfest.

Er wordt dan een wijnfeest bedoeld, want bier is niet te krijgen! Alle huizen staan met barren langs de weg en promoten hun beste wijnen. Ondertussen valt er te genieten van Duitse specialiteiten als Brezels, schweingebrat en bratwurst mit kartoffelsalat. Wij echter kozen voor de huisgemaakte burgers van plan B, mit zwiebeln, cheddar en een pittig sausje! Daarbij een Weisburgunder van een plaatselijk huis! Bijna gaat de band spelen, dus we blijven nog even genieten.

Tot morgen!

• 31 Juli 2015 - 19:58

John:

Jongens, dat gaat voorspoedig. Met dit tempo komen jullie 12 augustus al in Rome aan. En wij vertrekken pas de 13e om jullie op te halen! En de klimmer Sander heeft natuurlijk nu wel voordeel van zijn gewicht, Briene. Geniet nog van de muziek en de mensen.