Etappe 7, Lindau - Domat /Ems - Reisverslag uit Domat, Zwitserland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 7, Lindau - Domat /Ems - Reisverslag uit Domat, Zwitserland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 7, Lindau - Domat /Ems

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

04 Augustus 2015 | Zwitserland, Domat

Vanochtend stonden we op in de wetenschap dat het een korte en makkelijke etappe zou worden. Misschien wel onder de 100 kilometer en met name vlak. Het tweede gedeelte bleek waar.

Na wederom een stevig ontbijt, waar de eitjes helaas ontbraken stapten we later dan normaal op de fiets. Kwart voor negen vertrokken we.

Het begin van de route voerde ons nog langs de Bodensee en omdat die nog niet op de foto stond moesten we even stoppen!

Op datzelfde moment stond de eerste grensovergang op het programma. We namen afscheid van Duitsland en kwamen aan in Oostenrijk.

We reden verder naar Feldkirch waar we van route wisselden. Eerst hielp Reitsma ons op weg, vanaf dat moment wat het de beurt aan Paul Benjaminse om het eerste gedeelte te evenaren of zelfs overtreffen.

We kwamen na Oostenrijk aan in Liechtenstein en omdat we hier niet lang zouden zijn besloten we om daar onze lunch te nuttigen. Ditmaal smakelijk belegde broodjes met uitzicht op de Alpen!

Na de lunch was het een weerzien met onze oude reisgenoot, de Rijn. Nu was hij alleen iets smaller, iets droger maar wel veel wilder. Ook het water had een prachtig groen blauwe kleur. De Rijn was dus alleen maar mooier geworden!

Deze hebben we gevolgd. Waar wij fietsten Liechtenstein, aan de overzijde Zwitserland. Op een gegeven moment moesten we oversteken, zaten we dus in Zwitserland, maar bleven we de Rijn volgen.

Dat hebben we gedaan tot aan onze slaapplaats in Domat / Ems waar we na 124km de finish bereikten.

Heel de dag fietsten wij door de stralende zon met temperaturen van 30 graden of hoger. Nu is gelukkig de afkoeling even daar en valt het goed uit de hemel.

Dat is mooi, want morgen wacht de zwaarste dag van de hele trip. We gaan de Alpen over en doen dat bij de Splügenpas met een hoogte van 2100 meter. Een 30km lange klim, soms steil, soms vlak zal ons daar brengen! Wij hebben er zin in!

Tot morgen!

• 04 Augustus 2015 - 21:29

Gerard En Mieke:

Als morgen de zwaarste etappe is dan wensen wij jullie heel veel succes!
    Groetjes

• 04 Augustus 2015 - 22:01

Jozien:

Ook voor morgen een hele mooie, goede dag, en veel succes met het beklimmen en fietsen door en over de Alphen

• 04 Augustus 2015 - 22:37

Wies:

Succes morgen met een echte beklimming. Even afzien mannen, maa r daarna heerlijk afdalen.

• 04 Augustus 2015 - 23:23

John:

Dus jullie zijn Chur ook voorbij gefietst. Dat wordt Rome in 15 dagen, sjonge moet niet gekker worden.