Etappe 16, Fabro - Sutri - Reisverslag uit Sutri, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 16, Fabro - Sutri - Reisverslag uit Sutri, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 16, Fabro - Sutri

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

13 Augustus 2015 | Italië, Sutri

Wat begon als een doodnormale dag, met een beetje fietsen op het programma, eindigde toch weer helemaal anders!

Vanochtend was het ontbijt geen 4 sterren waardig maar we genoten wel. Het was okee en lekker en het buikje was rond voor weer een nieuwe etappe.

Vandaag zou het ongeveer 100 kilometer duren voor we bij de eindbestemming aan zouden komen. Enkele klimmen zouden het lastig maken en tot zover klopte het ook!

We stegen enkele honderden meters om ze vervolgens weer af te dalen en dat herhaalden we nog een keer. Op dat moment arriveerden we in Viterbo.

Bij binnenkomst in het plaatsje, het was rond het middaguur, zagen we een bord van een heel bekend restaurant waar ze hamburgers verkopen. Hier ging dan ook even later Sander zijn wens in vervulling. Lunchen bij een internationaal bekend restaurant tijdens de fietstocht. Het smaakte goed als altijd maar bij Briene lagen de frieten even later als een spelletje mikado op de maag.

Niet handig als het zwaarste gedeelte van de dag aan breekt. Klimmen, klimmen en verrekte steil klimmen. Het was geen pretje en met veel stoempen bereikten we de top. Even rustig aan dachten we maar we werden linksaf een bospad ingestuurd. Wij betitelden het pad als onbegaanbaar, maar overwonnen deze 4 kilometer toch! We gingen over kasseien die ze bij Parijs - Roubaix niet zouden trotseren, ontweken vele plassen met modder en moesten zelfs een slang ontwijken maar we overleefden het.

Helaas hier toch ook weer een mankementje want bij Sander brak een spaak. Op advies van Van Boxel laten we deze morgen gelijk maken op de weg naar Rome.

Na wat afdalen arriveerden we in Sutri bij wederom zo een vriendelijke b&b. Heerlijk als ze vragen bij binnenkomst, lust je een colaatje. Heerlijk als een Italiaan vloeiend Engels spreekt en heerlijk als je een avondje zelf mag koken.

Gelukkig dacht Sander ook zo over het eten wat Briene voor hem maakte. Pasta in overvloed. En omdat we over hadden genieten nu de Italianen van onze Hollandse variant op de pasta! Smakelijk!

Morgen de dag waar het allemaal om draait! De aankomst in Rome! De kus op het plein wordt live uitgezonden op NPO 1, 2 en 3 dus blijf ons volgen.

Tot morgen!!

• 13 Augustus 2015 - 21:58

Willeke:

Heel knap wat jullie hebben gepresteerd die vele bergen over is heel erg knap .Geniet er morgen maar intens van succes voor het laatste stukje Groetjes uit het warme en onweerachtig Gilze.

• 14 Augustus 2015 - 09:29

Lianne:

Succes met de laatse etappe. De kus, met of zonder champagne en gladiolen komt zeker ook op YouTube? In het geval de finish twee uur vroeger dan gepland wordt uitgezonden... ;)

• 14 Augustus 2015 - 12:25

Anca:

Hallo mannen, knap gedaan tot nu toe, de laatste loodjes nog, met flink wat Nederlandse/Italiaanse pasta in de benen moet dat lukken vandaag. Voorzichtig voor de spaken!! Succes vandaag. Anca