Etappe 10, Vaprio d'Adda - Brescia - Reisverslag uit Brescia, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 10, Vaprio d'Adda - Brescia - Reisverslag uit Brescia, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 10, Vaprio d'Adda - Brescia

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

07 Augustus 2015 | Italië, Brescia

Na een zeer warme nacht waarbij we allebei maar slecht en onrustig hebben geslapen konden we om half negen aanschuiven bij het ontbijt. Dit was echter maar karig, enkele broodjes, jam als beleg en een bekertje yoghurt. Het sapje en de koffie maakten gelukkig iets goed.

Met een niet al te gevulde maag vertrokken we iets na 9 uur. De temperatuur was al opgelopen richting de 30 graden en daar zou het niet stoppen.

Het eerste gedeelte was maar saai. Het leek wel Nederland. Vlak, maisvelden, graslanden. Niks om naar te kijken dus!

Dat veranderde gelukkig na een kilometer of 30. Langs een riviertje moesten we een pad van niet breder dan 40cm volgen. Stuurfoutje naar rechts en we waren nat, stuurfoutje links betekende een lelijke val naar beneden. Oppassen geblazen dus!

Daarna hetzelfde oppassen maar nu voor het fietspad. Een keienpad was het soms in plaats van een grindpad. Soms fel omhoog, soms stijl naar beneden.

We kwamen ook nog langs het meer van Iseo. Daar maar even genoten van de rust en onze lunch.

Het laatste deel van de korte route vandaag wisselden fietspaden, drukke wegen en verlaten keienpaden met elkaar af. Één gedeelte was zelfs afgesloten met de boodschap, gevaar, niet betreden. Echter, als de route daarlangs gaat, dan moeten wij daar ook langs! Het was misschien wel het mooiste stukje van vandaag en waarom we er niet door mochten is ons nog niet duidelijk.

Om 15u checkten we in bij het hotel. Ditmaal geen b&b of 2 sterren maar gewoon een Nh hotel met 4 sterren. Vanuit een vollopend bad, met een biertje op de badrand is dit bericht dan ook geschreven.

Straks eens kijken wat Brescia te bieden heeft. Vast veel gezellige en warme terrasjes en een bord pasta!

Tot morgen!

• 07 Augustus 2015 - 22:12

John:

Zo is het, de route is de route, niks omrijden of afsnijden. Zo kennen we Sander!

• 07 Augustus 2015 - 22:36

Maat:

Agge toch in de buurt bent, misschien 'n expresso in de bar van Laura Maggi in Bagnolo Mella. :-)

• 08 Augustus 2015 - 13:33

Anca:

Klinkt allemaal goed mannen, succes op weg naar Rome en geniet van je tocht.
    Groetjes uit Gilze, Anca