Etappe 12, Mantova - Castelvetro di Modena - Reisverslag uit Castelvetro di Modena, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 12, Mantova - Castelvetro di Modena - Reisverslag uit Castelvetro di Modena, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 12, Mantova - Castelvetro di Modena

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

09 Augustus 2015 | Italië, Castelvetro di Modena

Wat een heerlijke etappe was dit! We hadden iets extra's tijdens deze vlakke rit en om iets naar uit te kijken. Zou dat voor de vleugels gezorgd hebben?

We werden beiden uitgerust wakker, Sander lag onder de airco maar is gelukkig niet verkouden geworden en beiden ontwaakten we rond 06:45. Prima want ontbijt begon pas om half acht. Iets eerder maakten we al een keuze uit de verschillende soorten croissants en om 7:45 stapten we op.

Mooi op tijd om weer zoveel mogelijk warmte voor te zijn! We zeiden nog tegen elkaar, zouden we de Nederlanders van gisteren nog tegen komen?? En dat gebeurde.

Al vroeg in de etappe haalden we Erik en Edith in. We raakten aan de praat en dat was erg gezellig! Het fietsen vergaten we even en we stoomden door naar de 50 kilometer. We namen helaas afscheid van elkaar, wij gingen erop uit voor boodschappen en zij voor een espresso.

Maar dat bleek maar voor even te zijn. Nog voor we het dorp uit waren sloten we alweer bij elkaar aan. Wel handig voor hun, ze konden namelijk meeliften op de ChuckChuck in plaats van de route volgen in het onoverzichtelijke boek.

Met een lekker tempo en veel gespreksstof bereikten we Modena na 95 kilometer. De rijkdom, zoals omschreven in ons routeboekje, was goed zichtbaar. Prachtige panden en de huisvesting van bijvoorbeeld de fabriek van Maserati waren hier voorbeelden van. We besloten hier nog gezamenlijk te lunchen op een prachtig plein.

Hierna lijkt het afgelopen te zijn met onze ontmoetingen. Edith en Erik genieten van een rustdag en wij stomen door!

We zijn vandaag nog even doorgegaan naar een klein dorpje want we hadden het idee bij een wijnboer te overnachten. Na de lunch leek de temperatuur echter gestegen tot onmenselijk en daarnaast kregen we ook nog een steile, maar gelukkig niet te lange, klim te verwerken. De laatste kilometers voelden we maar met 122 op de teller stonden we op de stoep van de wijnboer!

Genieten!! Uit de kelder van de eigenaar mochten we een keuze maken voor een aangeboden fles! Hoewel het Lambrusco is, moeten wij zeggen dat er gelukkig ook kwaliteit uit deze regio komt! Heerlijk! Om acht uur mogen we aanschuiven bij het diner! Erg benieuwd!! Alle tafels zijn ingedekt en we verwachten er veel gezelligheid van!!

Morgen een zwaar programma. Vele hoogtemeters helpen ons over de Appenijnen mee! Hopen dat het meevalt met de warmte!

Tot morgen!!

• 09 Augustus 2015 - 19:44

Erik Edith :

Ciao Briene en Sander, samen fietsen was heel gezellig en ging lekker snel. Leuk zo'n ontmoeting. Wij oudjes van rond de zestig

• 09 Augustus 2015 - 20:14

Willeke:

Leuk verhaal weer ook grappig om Nederlanders tegen te komen en mee te fietsen heb je toch weer even wat andere praat na de 12 dagen met je tweetjes en je wordt ook overal goed ontvangen zo te lezen succes nog voor de laatste 500kilometer hopelijk valt de warmte wat mee .

• 09 Augustus 2015 - 20:35

Petra:

Leuk om Nederlanders te ontmoeten en ook nog mee te fietsen. Je hebt dan inderdaad een keer andere aanspraak. Ik hoop dat je weer lekker gegeten hebt en ik wil jullie succes wensen voor morgen.

• 09 Augustus 2015 - 20:46

John:

Het is daar wel erg warm zien we. Mooi dat het zo lekker opschiet.