Etappe 13, Castelvetro di Modena - Pistoia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 13, Castelvetro di Modena - Pistoia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 13, Castelvetro di Modena - Pistoia

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

10 Augustus 2015 | Italië, Pistoia

Eerst maar eens terugblikken naar het diner van gisteren. Dat was in één woord, geweldig! Helemaal anders dan we dachten weliswaar maar echt leuk. Bij het aan tafel gaan een flesje rosé bubbels besteld. Daarna kregen we een vast menu. Een stokbroodje met Franse kaas, een overheerlijke pasta en daarna een schotel met vele worstsoorten vergezeld door brood, dipjes en groenten uit eigen tuin. En veel!! Na het eerste dessert dachten we dat het voorbij was, en omdat het al laat was vroegen we de rekening. Daarna kwam echter het grote dessert. Lekker, gezellig, een ervaring! En de prijs viel ook nog eens mee!

Toen maar slapen rond 23:00u. Helaas ging dat moeizamer! Een krakkemikkig bed en een warme kamer waren de stoorzenders. Rond 6u stonden we beiden maar op en vertrokken rond 7u zonder ontbijt want dat was hier niet mogelijk. Geen probleem want het eten van gisteren zorgde nog wel voor de nodige energie!

Een zware etappe dachten we maar het weer was ons gunstig gestemd. We werden blij van de vele wolken en de regen die met enige regelmaat viel! Geen hitte maar gewoon lekker fietsweer!

Vanaf de start mochten we bijna gelijk aan de bak. Lichtjes omhoog gedurende 55 kilometer, soms een beetje op en af en geregeld stukken van 5%. Het klom eigenlijk wel lekker, al lieten Sander zijn benen hem ietwat in de steek. Eindelijk kon Briene daarom een keertje bij blijven tijdens het klimwerk.

Het ontbijt wat we nog hadden ingeslagen bij de supermarkt verorberden we tijdens het klimmen. Het was nodig want het vroeg veel energie.

Vlak voor het afdalen begon het harder te regenen. Met een jack aan, en de nodige voorzichtigheid kwamen we met 75km op de teller beneden in Porretta. Daar moest er weer gegeten worden want er volgde nog een klim. Twee warme broodjes per persoon in een cafeetje en we waren er klaar voor!

25 kilometer klimmen, maar het was een eitje! De stijging was vaak niet meer dan een paar procent en soms leek het wel vlak of te dalen. Met bijna 20 gemiddeld over de klim waren we weer 400 meter hoger!

Een laatste, droge, brede en prachtige maar wel steile afdaling bracht ons in Pistoia! Met 115km op de teller belden we om 14u al aan bij ons b&b. Mooi op tijd!

Even voelen we dat de 'koude regen' en de hoogtemeters erin gehakt hebben. Terwijl dit bericht wordt getypt door Briene heeft Sander luciferstokjes nodig om zijn ogen open te houden. We zijn toen maar snel iets gaan drinken in her restaurant beneden.

Na 3 biertjes konden we om 19u eindelijk ook eten bestellen. We hadden flinke honger en waren al aan het wachten. Zien we daar ineens bekenden! Ivette en Mathijs waren op weg richting huis en ook op zoek naar eten. Gezellig!

Nu is het nog net geen 21u en zijn we beiden afgeschreven! Tijd om de luiken te sluiten.

Welterusten en tot morgen!

• 10 Augustus 2015 - 21:06

Jozien:

Slaap wel, een goede nacht en morgen weer op pad, erg leuk om het verslag mbt route en hoe het gaat mee te lezen. Heel veel plezier en nog een goede reis

• 10 Augustus 2015 - 22:25

John:

Dan zou de etappe morgen wel eens naar Monteriggioni of Siena (heel mooi) kunnen gaan? Nog veel fietsplezier de komende dag.

• 11 Augustus 2015 - 10:04

Ivette:

Het was super gezellig om jullie toch nog geheel onverwachts tegen te komen. Het andere babbeltje dan die van ons twee gaf ons energie om te rijden (We zijn nu in Venlo, bijna thuis dus). Gelukkig kon de pizzapuntensnoeper, oftewel Sander, ook nog genieten van een hapje van de pizza van Mathijs, hopelijk smaakt het vandaag beter. Nog heel veel succes en plezier de laatste kilometers. De rest lezen we weer hier. Het komt via deze berichten net zo enthousiast over als hoe jullie gisteren vertelden.
    Groetjes Mathijs en Ivette