Etappe 5, Bretten - Erpfingen - Reisverslag uit Erpfingen, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 5, Bretten - Erpfingen - Reisverslag uit Erpfingen, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 5, Bretten - Erpfingen

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

02 Augustus 2015 | Duitsland, Erpfingen

De dag startte goed vandaag. Ons tamelijk luxe hotel had namelijk een uitgebreid ontbijt klaar staan. We deden ons tegoed aan verse broodjes, roerei, spek en enkele huisgemaakte specialiteiten. Een begin wat nodig was want de etappe beloofde zwaar te worden.

Vanuit het hotel gingen we bijna gelijk richting het bos waar we een kilometers lang pad omhoog volgden. De beentjes waren dus gelijk warm! Boven genoten we even van het uitzicht en maakten we een mooie foto.

Daarna daalden we iets tot Pforzheim om vervolgens door het Würmtal vals plat naar de volgende plaats te fietsen, Weil der Stadt! We begaven ons rond de 400 meter hoogte en moesten met een paar felle klimmen nog door tot de 500. Daar aangekomen stond ons het mooiste stukje van de route te wachten, aldus het boekje. Omdat we echter mochten dalen door natuurpark Schönbuch merkten we hier weinig van en was het vooral opletten geblazen op het kiezelpad.

Met 90km in de benen besloten we te stoppen voor de lunch. Ditmaal geen zelf gesmeerde broodjes, want alles is dicht op zondag, maar uit eten. Schnitzel voor Briene en Wurstsalat voor Sander. Ondertussen keken we maar eens vooruit naar de route maar daar schrok Briene even van.

Een klim met 5 en 7 procent, en dat enkele kilometers achter elkaar? Gaat dat wel lukken met deze bepakte fiets? Wellicht was het door die spanning dat het na de lunch stil werd op de fiets.

Maar het lukte! Tuurlijk deden deze kilometers wat meer zeer bij Briene dan bij Sander maar uiteindelijk was de Schwäbische Alb bedwongen. Een fijne klim was het eindoordeel, en beiden zeiden we: laat die Alpen maar komen!

Vandaar daalden we lichtjes af naar onze rustplaats van vandaag, Erpfingen. En rustig is het! Gelukkig nog een eettentje gevonden waar we een pizza genuttigd hebben met een alcoholische consumptie. Nu genieten we met een avondzonnetje, een bidon met water, en een potje yahtzee van de rust! De rust die zo weer over zal gaan in een slaap!

Morgen zullen we aankomen bij het plaatsje Lindau aan de Bodensee. Ongeveer 150km fietsen, niet meer of minder, want het hotel staat al gereserveerd! Een eindpunt om naar uit te kijken!

Tot morgen!

• 02 Augustus 2015 - 20:26

Jet:

Wat zetten jullie het toch telkens weer goed op papier. Net of dat we er een beetje bij zijn. Haha. Succes nog !!!!

• 02 Augustus 2015 - 20:34

John:

Mooi gedaan hoor, zo'n 120 km, Und jetzt op naar Lindau, genau!

• 02 Augustus 2015 - 20:36

Petra:

leuk om alles te lezen. Succes met de bergen die toch echt gaan komen. Denk aan je helm, Briene bij de afdalingen!!

• 02 Augustus 2015 - 21:20

Willeke:

Hallo Briene en Sander weer een leuk verhaal het is zeker wel wat afzien maar ja dat wisten jullie wel denk ik maar petje af hoor Succes weer voor de volgende dagen .

• 03 Augustus 2015 - 03:39

Loes:

Alles gaat volgens planning zo te zien, leuk hoor :) succes want de klimmetjes zullen wel steeds zwaarder worden. Groetjes!

• 03 Augustus 2015 - 12:19

Wies:

Goed bezig mannen. Die bergen komen jullie wel over. Al is het niet vandaag dan maar morgen.