Etappe 6, Erpfingen - Lindau - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 6, Erpfingen - Lindau - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 6, Erpfingen - Lindau

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

03 Augustus 2015 | Duitsland, Lindau

Vanochtend was de eerste ochtend dat de wekker ons echt moest wekken. Wellicht dat het door de goede bedden of comfortabele temperatuur kwam, maar het was wel fijn. Na het goed verzorgde ontbijt zaten we om 7:45 weer op de fiets.

We hadden na gisteren nog wat afdalen tegoed, dus het zou wel meevallen vandaag dachten we. Gelukkig bleek dat ook zo te zijn. Geregeld daalde het lichtjes, vals plat naar beneden! Maar hier is niks vlak dus we mochten ook met enige regelmaat omhoog.

Klimmetjes van 2, 4, 5, 7, 9 en stukjes van zelfs tien procent testten onze benen maar ze gaven geen krimp. Bij minimaal 10 kilometer vals plat dalen naar onze lunchplaats waren ze echter vele malen blijer!

Van de lunch na 92km werden we ook blij. We hadden minimaal 40 kilometer uitgekeken naar een supermarkt, bakkerij of slager maar de gehuchten die wij passeerden boden geen van allen. We moesten dus uit eten. Sander traditioneel met een flinke braadworst en Briene een schweingebrat. We konden er weer even tegenaan.

Vanaf daar was het echt richting Bodensee. We kwamen langs talloze appelboomgaarden, prachtig om te zien! Maar de meeste indruk maakten de hopvelden. Wat een hoogte hebben die planten! En het geeft natuurlijk dat lekker bittertje mee aan een biertje!

Eenmaal bij de Bodensee kwam dat echte vakantiegevoel! Bij 30 graden langs volle stranden, volle terrassen en schaars geklede dames! De zin om te fietsen was gauw over! We moesten echter nog even door, want Lindau lag pas 25 kilometer verderop.

Uiteindelijk kwamen we er en hadden we ongeveer 145 op de teller staan. Lindau bleek wel iets minder een badplaats te zijn dan de eerdere plaatsen Langenargen en Nonnenhorn, maar op het gezellige terras op de marktplaats was het goed toeven met een biertje en een stevige avondmaaltijd. De schnitzel van Sander was fotowaardig zo groot en de Zwiebelbraten van Briene gingen er ook vlotjes in.

Totaal hebben we al ongeveer 830 km gefietst. Morgen passeren we Oostenrijk, Liechtenstein en eindigen we in Zwitserland. Het gaat voorspoedig en dat houden we graag vast!

Tot morgen!!

• 03 Augustus 2015 - 22:45

Kristel:

Toch zou je bijna denken dat jullie geen zin meer hebben, zo snel als jullie gaan!

• 03 Augustus 2015 - 22:59

Marcel Gerrits:

Briene, ons feest is pas 12-09, rustig aan, anders moet ik alsnog alles zelf doen................. Trap ze, Yvette en Marcel.
    Ps: de wijntest is geweest en de keuze is gevallen op de "varkenswijn"..........

• 03 Augustus 2015 - 23:03

John:

De glooiende klimmetjes zullen nu wel over zijn, want morgen de Alpen in. Maar Lindau is natuurlijk een prachtig stadje aan de Bondensee. Geniet er van!

• 04 Augustus 2015 - 08:26

Dikkuuhh:

Volgend jaar tour de france meedoen heren ;). Mooie verhalen en foto's. En stiekem wel wat hop in je tas gedaan lijkt me :).

Succes wederom!

Groeten Dikkuuhh

• 04 Augustus 2015 - 09:46

Moniek:

Wat een gezelligheid en veel moois onderweg zeg, een beloning voor de uitdaging die jullie zijn aangegaan! Het klinkt als een heerlijk ontspannen fietstochtje zo;)
    Geniet ze en succes met al de niet vlakke stukken!!

• 04 Augustus 2015 - 12:14

Nienke:

Na mijn vakantie weer helemaal bij gelezen. Leuke verhalen mannen en wat gaan jullie snel! Geniet ervan en heel veel succes! :)