Etappe 11, Brescia - Mantova (Cittadella) - Reisverslag uit Mantova, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Etappe 11, Brescia - Mantova (Cittadella) - Reisverslag uit Mantova, Italië van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Etappe 11, Brescia - Mantova (Cittadella)

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

08 Augustus 2015 | Italië, Mantova

11 dagen gefietst, vele hoogtemeters overwonnen maar we zijn weer terug bij 0. In tegenstelling tot eerdere berichten geen overnachting aan het Gardameer. De etappe werd toch iets te kort en toen we gingen bedenken wat ze zouden gaan doen met de vrije tijd wisten we het ook niet. Aan het strand liggen was een optie maar dat zouden we niet lang genoeg volhouden.

Doorfietsen dus maar en na een lange zoektocht naar een hotel gisteren op internet vonden we iets in Cittadella. Aan een groot meer en op ongeveer 90km fietsen. Dus wij, hup, die kant op!

Vanochtend vroeg uit de veren. De airco op de kamer had gezorgd voor een mega goede nachtrust en we werden dus beiden om half zeven wakker van de wekker. Om zeven zaten we aan het ontbijt, en zoals verwacht was dit perfect. Het ontbrak aan niets en voor Sander is de schaal met croissants wel twee keer aangevuld!

Al vroeg op de fiets dus om zoveel mogelijk hitte te ontwijken. En dat is goed gelukt! Met een stevig tempo gingen we richting het Gardameer, onze route zou er tenslotte langs komen. Heel even en vooral in de verte dus toch maar even omgefietst voor dat kiekje.

Bij een ijssalon vulden we onze bidons met kraanwater. De vriendelijke vrouw deed er nog wat ijsblokjes bij. Altijd fijn! Vanaf daar begon het langzaam vlak te worden.

We gingen nog wat op en af rond de 100 meter maar naam mocht het niet hebben. Toch vond Sander het leuk om even een wielrenner bij te houden bergop. Briene gaf meer om sprintjes viaduct op. Volgens mij kunnen de benen nog wel even door!

In het dorpje Volta Mantovana kwamen we fietsers uit Nederland tegen die ook de Benjaminse route volgen, maar dan vanaf het begin ( en met wat smokkelen in de bergen ). Even leuk mee staan buurten en toen weer door!

Door tot een riviertje waar Sander weer even zichzelf koelde door middel van een duik! Vanaf daar was het gas erop over de vlakke gronden van Italië! Met 28 op de teller in het laatste uur waren we zo in Mantova waar we van de lunch genoten.

Daarna zijn we ietsje terug gegaan naar ons hotel. Ditmaal twee sterren en geen luxe maar geen probleem. De douche was lekker, het bed ligt goed, de airco werkt en in de lobby drink je 0,66ltr bier voor 2,50 euro. Wij klagen niet!

Straks op jacht naar eten, maar nu al kijken we uit naar morgen. Een vlakke tocht langs talloze wijngaarden! Deze sluiten we in traditie af met een overnachting bij een wijnboer! Een mooie ervaring lijkt ons!

Tot morgen!