Met zevenmijlslaarzen in Zweden - Reisverslag uit Helsingborg, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Met zevenmijlslaarzen in Zweden - Reisverslag uit Helsingborg, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Met zevenmijlslaarzen in Zweden

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

30 Juli 2010 | Zweden, Helsingborg

Na een goed ontbijt zijn we OM 8.15 uur vertrokken bij familie van Zon. Het ging heel goed, want de wind zat mee. Echter begon het om 10:30 uur te regenen en dit tot ongeveer 14:00 uur. In deze regentijd hebben we "getankt" bij een benzinestation, een lekker baske koffie gedronken. Na een tocht van 125 km hebben we besloten om Denemarken uit te fietsen. De wind zat namelijk goed mee. Toen we 178 km gefietst hadden gingen we om 16:40 uur de boot op Helsingor en om 17:00 uur stonden we in Zweden, plaats Helsingborg.

Nu even een fijne slaapplaats gaan zoeken.......Dat valt tegen. Er is namelijk een groot festival en rommelmarkt in die plaats en alles was vol. Wij kijken op Sander zijn GPS systeem en die gaf een camping aan. Daar aangekomen was het een stop en go camping. Daar hadden we niet veel zin in, want we wilden wel even fijn douchen.

Nog wat verder fietsen naar een andere camping......... VOL. Zij verwezen ons naar die stop en go camping, waar je toch wel een douche kunt nemen. Dan maar weer even 4 kilometer terug fietsen.......
Eerst wat boodschappen doen voor het ontbijt, tent opzetten, douchen en lekker slapen.
Gelukkig hadden we onderweg een soort Mac gevonden, waar we een hamburger met frites ophebben. De camping is gelukkig niet duur, voor 15 euro mogen we onze tent voor 1 nacht opzetten.
De kilometerteller is vandaag blijven hangen op 198,6 km!!!!!!!!

We hebben 8 uur en 30 minuten echte fietstijd gehad vandaag. Briene drinkt om 21.00 uur nog een pilsje maar Chuck gaat lekker dromen in zijn eigen tentje.

Dag 6 Maribo – Helsingborg
Boodschappen biertje en voor morgen SEK 95,00

Totaal Dag 6 € 54,50

• 30 Juli 2010 - 20:12

John:

Dat is een geweldige spurt naar Zweden. Nu zeker een rustdag, of komt dat niet in jullie vocabulaire voor? gelukkig zijn de weersvoorspellingen voor Helsingborg zaterdag goed. Zet ze op!

Gr John

• 30 Juli 2010 - 20:31

Nienke:

Sorry broer voor het wakker bellen ;)
    Maar jullie gaan zo als een speer: maar liefst 198,6 km, toe maar! Hopelijk niet al te veel regen...

xx

• 30 Juli 2010 - 20:44

Sam En Annie:

Wat ik dus al zei, jullie gaan als de brandweer ! Nog efkes en jullie fietsen die mannen van de tour er gewoon uit.
    Succes maar weer !

Gr. Sam en Annie

• 30 Juli 2010 - 20:47

Fam Van Zon:

Als de basis goed is kom je ver.
    Klasse mannen!
    Bedankt nog voor de fijne avond, groetjes Johan, Tiny, Annelie en Wouter vanuit Hulburg.

• 30 Juli 2010 - 20:51

Kees Timmermans:

Heel goed zoals jullie fietsen, kun je ook nog wat genieten van het land en de natuur?
    groeten vanuit Gilze

• 30 Juli 2010 - 22:34

Niels:

Klasse mannen!!!
    Vergeet ook niet van de omgeving te genieten en daar wat fotos van te maken.
    Grt pappert

• 31 Juli 2010 - 05:18

Inge:

Wisten jullie dat er in Zweden voor elke Ikea 39 McDonald´s zijn? En dan vinden jullie een soort van McDonald's.. Knap hoor ;)
    Goed bezig & ga zo door...
    Hier ziet het er momenteel niet erg mooi uit, maar wie weet hebben jullie daar geluk!

Succes vandaag weer!
    Xx

• 31 Juli 2010 - 07:57

Wies:

Niet te snel heren of zijn jullie profs. Het lijkt wel een tour-etappe,zo lang. Maar met de wind mee daar moet je van profiteren.Het ga jullie goed. Groetjes

• 31 Juli 2010 - 08:37

Lianne:

Leuk om iedere dag op de hoogte gehouden te worden van jullie avonturen.
    Spreken jullie al een beetje Knackebröds of doen jullie het gewoon met ene goeie Gilse mond en de GPS?
    Respect mannen en veel succes met de rest van de reis.

Gr Lianne en Jan

• 31 Juli 2010 - 08:55

Walter:

Geweldig gedaan mannen. Bijna 200,0 km op 1,0 dag!!!!!!
    Ik hoop dat het Knackebrod en Smorrebrod heel goed zal smaken.

• 31 Juli 2010 - 11:07

Anca En Hennie:

Hallo Mannen, leuk verslagje elke dag, op tijd pauzeren is even belangrijk als hard fietsen hoor, dan gaat het sneller. Succes.

• 31 Juli 2010 - 12:22

Huub En Marlies Q:

Hoi Sander en Briene
    Zoals velen volgen wij jullie ook,en wat gaan jullie als een speer zeg!Leuk om alles te lezen, ga zo door en geniet ervan,vergeet niet om een dag te rusten......fiets ze!!

• 31 Juli 2010 - 15:31

John:

Geweldig jongens. Zo komt de 1000km grens wel heel snel. Zondag al?

Gr John