We genieten met volle teugen! - Reisverslag uit Olderfjord, Noorwegen van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu We genieten met volle teugen! - Reisverslag uit Olderfjord, Noorwegen van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

We genieten met volle teugen!

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

16 Augustus 2010 | Noorwegen, Olderfjord

Vannacht werden we regelmatig wakker van tikkende regen op het dak, want droog was het allerminst. Maar onder het motto, wat nu valt, valt morgen niet hebben we toch lekker geslapen. Al was het bed van Briene niet erg comfortabel.

Om 6.40 weer de wekker en plots was het best droog en kwam er zelfs wat zon doorheen. Met een graad of 5 was het allen niet zo warm. Dik aankleden dus. Ook de wind was nog niet gaan liggen maar wel een klein beetje gedraaid.

Na het ontbijt dus maar weer snel gaan fietsen. Het begin viel alleen wat tegen. De wind was nog op kop, er kwam geregeld een bui naar beneden en vlak was het ook niet te noemen. In het eerste uur gelijk een klim van 5km met zo een 7% . De benen waren dus wel warm gedraaid!

Daarna ging het ook iets vlotter, we reden iets meer noord oost, en dus meer de wind van de zij. Waar we eerst tussen grote bergen fietsten met nog sneeuw op de toppen, werd het landschap hier steeds kaler! Even doorbijten dus met die zijwind!

Genieten was het daarentegen ook! Wat is het prachtig hier! Snel stromende rivieren, watervallen, bergtoppen en hele kuddes rendieren! Hoeveel we er gezien hebben? Geen idee maar zeg maar gerust honderden! Alleen nog geen wegblokkade!

Na verloop van tijd leek de wind nog iets te draaien, en draaiden wij ook nog iets. Meer in de rug dus! Met nog wat klimmen, dalen en wat vlakke stukken bereikten we om 13.30 de camping in olderfjord met 103 km op de teller.

Zo mogen we ook deze gevreesde etappe weer afvinken. Gevreesd omdat we niet wisten wat het zou brengen maar gelukkig was het niet te steil!

Nu weer op de camping waar we nog een wasje kunnen draaien, een potje kunnen kaarten en genieten van een welverdiend biertje! Eentje maar want het is veel te duur hier en morgen de echt gevreesde etappe. 5 tunnels staan ons te wachten waarvan eentje 7 km lang. Eerst hard naar beneden en dan 3,5km met 9.5% omhoog, we zullen zien!

Zo eerst maar weer gaan eten en dan op tijd de beentjes te rusten leggen. Het wordt inmiddels echt spannend. Al fascinerend over het moment zitten we op de fiets, hoe we het vieren als we er zijn? Hoe mooi het zal zijn? Wat een ontlading het zal zijn? Een ding is zeker, we zullen met volle teugen genieten!

Maar zover is het nog niet, morgen weer 100km en dan woensdag het laatste stuk (maar wel op en neer).

Denk allemaal nog aan het feest op de 28e bij de tip en aan het feit dat de hele tocht voor het goede doel is. Storten dus ;).

Groeten Sander en Briene

Pizza rudolph en hamburger NOK 397,00

Totaal Dag 23 € 159,75

• 16 Augustus 2010 - 14:53

Sanne:

Heee ik ben de eerste. Ik dacht hou de site maar even in de gaten....he Briene :) De laatste KM's nu vooral genieten van het mooie landschap want het is zo weer voorbij. Maak er maar een groot feest van woensdag! Groetjes Sanne

• 16 Augustus 2010 - 15:09

Fam. Van Zon,hulburg:

Prachtig Briene en Sander, door jullie mooie verhalen genieten we met jullie mee.
    Nog succes voor de laatste loodjes!

Groetjes van Johan, Tiny, Annelie en Wouter.

• 16 Augustus 2010 - 15:16

John:

Over het vieren op de Noordkaap zul je wel fantaseren, en het uitzicht is zo te horen fascinerend. Come on boys, you can do it.

• 16 Augustus 2010 - 15:16

Anca En Hennie:

Geweldig waar jullie mee bezig zijn hoor, klasse, vol bewondering volgen wij jullie reisverslagen.
    Goed dat het bier niet gratis is anders kwamen jullie misschien niet op de Noordkaap.

• 16 Augustus 2010 - 15:29

John Aarts:

Mooie verslagen jullie houden het netjes bij.
    Geniet van deze reis en mooie omgeving.
    Op naar de laatste loodjes.

Groetjes John

• 16 Augustus 2010 - 15:34

Ad:

Ik had van te voren een weddenschap durven sluiten .... 130 km gemiddeld per dag ???? Dat gaat niet lukken! Maar, ik moet gaan toegeven, het kan niet meer fout gaan...... ongelooflijk maar het is jullie (bijna) gelukt. Super, mannen, respect
    Zaterdag 21 augustus: ik had er graag bij geweest maar helaas ... ik hoop dan in zwitserland te zitten. 28 augustus, bij De Tip ... ik was er graag even bijgeweest maar helaas.... ik hoop dan in frankrijk te zitten.
    Maar, genieten jullie er niet minder van. Ik ga jullie vast nog een keertje over dit avontuur spreken. Alvast een geweldige aankomst op de Kaap. Een schitterende bootocht terug langs de fjorden en een goede terugvlucht.
    Tot ziens, mannen

• 16 Augustus 2010 - 15:46

Nienke:

Hoe jullie het ook zullen vieren woensdag, een ding moeten jullie beloven: maak er een goed feestje van! Verder wil ik jullie natuurlijk nog erg veel succes wensen morgen, jullie kunnen het, daar ben ik van overtuigd ;)

xx

• 16 Augustus 2010 - 16:51

Ellen En Gerrit:

super...nu al...!! veel lof van onze kant en succes voor de laatste loodjes want die kunnen zwaar zijn, hoewel met het eind in zicht heb je misschien ook weer extra de kick en dus energie.

sterkte, succes en het allerbeste.
    geniet ervan.
    ellen, gerrit
    merijn, nijs nina jordy en iwan

• 16 Augustus 2010 - 16:59

Lianne:

Hoe zullen we dat noemen als je de noordkaap bereikt hebt? Bij de bouw van een huis heet het pannenbier, nu misschien kaapbier?
    Succes de komende dagen!

• 16 Augustus 2010 - 17:14

Gerard En Mieke:

Succes nog morgen met (bijna) de laatste etappe!
    En geniet ervan woensdag als je echt bij de Noordkaap bent!
    we denken aan jullie!
    Wat een knappe prestatie!
    groetjes,

• 16 Augustus 2010 - 17:21

William:

Geweldig mannen!
    Succes met de laatste loodjes!

• 16 Augustus 2010 - 17:23

Jet:

Echt niet te geloven...soms kan ik me nog steeds niet echt voorstellen dat jullie daar gewoon heen gefietst zijn! Echt super! Ik krijg al de rillingen als jullie over het eindpunt praten, laat staan jullie zelf! Maak er daar boven een flink feestje van!

• 16 Augustus 2010 - 17:30

Rik En Hanneke:

Hey mannen, heel even over de tunnels die morgen op het programma staan. Wat zou er gebeuren als jullie de 1e nooduitgang pakken??? In films blijkt dat ook vaak een goede oplossing ;)

Geniet ervan en vergeet niet om de film te gaan kijken in het centrum....

• 16 Augustus 2010 - 17:50

Marcel:

Mannen nog even volhouden, en dat bier kun je prijstechnisch beter bij de Tip kopen dan in Noorwegen.. maar is wel een ver fietstochtje, maar daar weten jullie ondertussen alles van.

• 16 Augustus 2010 - 18:10

Toon En Rianne:

ja, ja, de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar ze worden gelukkig ook het meest beloond met prachtige uitzichten en een zeer voldaan gevoel over hetgeen jullie al hebben gepresteerd! We wensen jullie een prachtige aankomst woensdag op de kaap en voor morgen nog veel succes met die lastige tunnels. Groetjes Toon en Rianne

• 16 Augustus 2010 - 18:20

Milia:

Hee Sander en Briene,
    Wat doen jullie het super zeg! Echt heeel veel bewondering voor.
    heeel veel succes met de laatste loodjes!
    groetjes, Milia & de rest van familie van hoek.

• 16 Augustus 2010 - 18:30

Annette En Teus:

Hallo Brabantse Bikkels
    Nog even afzien en jullie gaan het halen. Advies: ga niet op het laatst weer in de sauna zoals in Ramvik met die blonde zweedse dames, dit kost energie en deze hebben nu jullie hard nodig.
    Veel succes en we hopen dat jullie "zicht" hebben op de noordkaap
    groeten van Annette en Teus

• 16 Augustus 2010 - 18:42

John:

Annette en Teus, jullie hebben toch geen foto's achtergehouden he? De zweden zeggen toch "Vad som händer i Ramvik stannar i Ramvik".

• 16 Augustus 2010 - 19:06

Mike En Ilse:

Jullie zijn er bijna!!! Wat geweldig zeg. Geniet er van als je er bent, is echt zo bijzonder.

En let op in de tunnels!

• 16 Augustus 2010 - 19:23

Kristel:

Zweedse blonde dames?? SANDER???? :P Briene mag dat.

• 16 Augustus 2010 - 19:44

Mniek:

Wooh wat zijn jullie snel gegaan. Ben de afgelopen week wel door Niels op de hoogte gehouden via inet op zijn tel, maar zo zijn jullie net in Zweden en zo zijn jullie al bijna bij de Noordkaap!
    De adrenaline zal wel door jullie lijven gieren met het eindpunt in zicht, dus dat helpt jullie vast door die gevreesde etappe van morgen heen! Heel veel succes morgen en voor woensdag: GENIETEN GENIETEN GENIETEN EN FEESTUHH!! Super mannen!

Groetjes, ook van hier thuis;)!

• 17 Augustus 2010 - 13:25

Jeanne En Bart:

jongens wat een prestatie en morgen de GROTE DAG. Geniet van het momentlaat het over je heen komen met een lach en een traan. wat zal dat een geweldige ervaring zijn.
    goede thuisreis