De terugreis - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

De terugreis

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

21 Augustus 2010 | Nederland, Gilze

De terugreis ging iets sneller dan de heenreis want inmiddels zijn we al weer 15 uur terug in het mooie Gilze maar daarvoor hebben we nog heel veel anders moois gezien!

Donderdagochtend om 5.15 ging de wekker want om 6u moesten we aan boord voor onze langverwachte cruise, de Hurtigruten. Deze boot pendelt het hele jaar van noord naar zuid en andersom en doet alle mooie plaatsen langs de kust aan. Wij deden slechts een stukje, van Honningsvag naar Tromso. Maar dit duurde al 18u.

Na een grandioos ontbijt, waar we maarliefst 2 uur hebben zitten eten, genoten we van het uitzicht vanuit een luie stoel achter warm glas. Geregeld gingen we een potje kaarten, buiten kijken naar het uitzicht of weer iets eten of drinken. Niet teveel biertjes, want die waren ook weer 8 euro per stuk.

Zo tegen het einde van de cruise hadden we het wel gezien. 18u bergjes kijken en niks doen was even weer helemaal wennen.

Om 23.45 meerden we aan in Tromso dus wij toen in volle vaart richting het vliegveld. Even weer 5 kilometer fietsen. We wisten ongeveer waarheen, maar dat we ook weer door een tunnel moesten, en met rotondes erin? Naja, ineens waren we er. En we konden nog in de terminal, dus we spaarden weer een duur hotel uit.

Sander ging lekker op zijn slaapmat liggen en de terminal bij elkaar snurken terwijl Briene een gekke snuiter in het vizier hield. De fietsen werden nauwlettend in de gaten gehouden.

Om 04.00u werd Sander weer wakker en toen zijn we aan de fiets gaan knutselen. Pedalen eraf, stuur draaien en helemaal inpakken in folie. Binnen een uurtje waren we al weer klaar en toen begon het wachten weer...

Wachten, wachten, inchecken, kaarten, wachten, wachten en om 10u vliegen naar Oslo. Daar waren we om 12u weer en toen weer wachten, wachten, kaarten en eten en weer wachten. Om 16.20 de vlucht naar huis en om 18.15 was het zover. We waren in Amsterdam waar we op werden gewacht.....

En tot Sanders grote verbazing, was Kristel erbij..... Zij moest toch werken? Naja, leugentje om bestwil zullen we maar zeggen.

Thuis genoten van een bakje koffie (want dat lust Sander inmiddels graag, en hij drinkt hem gewoon zwart!) en een stuk taart. Daarna zijn de wegen even gescheiden. Sander een avondje met Kristel en Briene naar het welvertrouwde kroegje, de Tip...

Nu zo een borrel met familie en vrienden onder de carport bij Sander en vanavond maar eens kijken bij de KPJ feesten. Weer gezellig iedereen zien!!

Morgen gaan we aan de gang met fotos bij de juiste verslagen plaatsen dus hou de site goed in de gaten!!

Groeten Sander en Briene

Lunch en drinken Oslo NOK 389,00

Totaal terugreis € 1.210,55

• 21 Augustus 2010 - 11:27

Peter En Wies:

Zo te lezen hebben jullie
    geen cooling down verricht.Heerlijk met de beentjes omhoog tijdens de cruise.We horen direkt wel hoe de beentjes nu voelen. Tot zo!

• 22 Augustus 2010 - 18:59

John:

Briene is de MacDrive al vergeten, want daar ga je langs als je honger hebt en snel naar huis wilt.

• 22 Augustus 2010 - 20:46

Johan:

Briene em Sander,

Bedankt, geweldig mannen... details(Rose en la trappe).

Ook namens Annelie en Wouter BEDANKT.

Tot de 28ste.

Tiny en Johan

• 23 Augustus 2010 - 12:48

Neef Jeroen:

He Sander... en Brien natuurlijk, ik heb met veel genot en respect jullie verslagen gelezen! Heerlijk om dit gedaan te hebben.

Eenmaal dit gedaan wordt het een verslaving denk ik... what's next?

• 23 Augustus 2010 - 21:22

Walter:

Volgens mij hebben we niet alle informatie ontvangen.
    Van opa en oma de Vet hoorde ik dat er ook nog uitgebreid gedineerd is op internationale luchthaven Amsterdam airport. Ik had alle details van afgelegde kilometeres, kW verbruikt, cal gegeten en gewicht ontvangen van deze echte laatste etappe.
    Walter

• 26 Augustus 2010 - 09:29

BartW:

Grote klasse mannen!
    Chapeau!

• 27 Augustus 2010 - 06:05

RobbieO:

Ha jongens,

Ben net terug van vakantie en heb alles even bijgelezen! proficiat met het behalen van de doelstelling erg knap hoor! Helaas is mijn gewicht alleen maar toegenomen de afgelopen 10 dagen maar goed. Ook complimenten van het op een geweldige manier consequent bijhouden van de site. Dit zorgt ervoor dat iedereen de reis een beetje heeft mee kunnen maken met jullie. Geweldig en tot zaterdag.

• 04 September 2010 - 21:50

Miranda En Oma:

Hey Briene,

We hebben deze site van je zusje doorgekregen...maar wat een super ondernemende reis hebben jullie gemaakt zeg!!! Petje af voor jullie twee...we hebben genoten van de mooie foto's.

xxx

• 11 September 2010 - 13:14

Wies:

Nog een keertje een reactie op deze site.
    Een heel mooi bedrag bij elkaar gefietst mannen. Bijna 6000 euro.Heb je het zeker niet voor niets gedaan buiten jullie uitdaging dan.
    Geweldig en nu vanuit Tilburg nog een keer de groeten.