Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Harge, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Harge, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

02 Augustus 2010 | Zweden, Harge

Vandaag ging de wekker om 6.45 u. Gisteren had Briene een beetje last van wat buikpijn, maar gelukkig was dat weer helemaal weggetrokken! Sander heeft weinig gesnurkt, dus het slapen ging goed.
Toen de wekker gegaan was, deden we de gordijnen open en toen zakte de moed bij ons een beetje in de schoenen. Het regende, dus erg veel zin kregen we er niet in.
Dan maar eerst rustig ontbijten om de moed weer te verzamelen. Dit keer was het een typisch Zweeds ontbijt: taai brood, knäckebröd en smakeloze cornflakes! Maar ja, beter iets dan niets...
Na het ontbijt hebben we ons flink aan moeten kleden, want we dachten dat het best koud zou zijn op de fiets. Dat viel toch erg mee! We hadden gedacht veel vlakke wegen te hebben, omdat we langs een meer fietsten, maar stiekem hebben we veel moeten klimmen. Naar ons idee was het behoorlijk steil! Daardoor kregen we het goed warm en zijn we even gestopt om toch maar wat warme kleding uit te trekken.
Later op de dag ging het ook wat harder regenen, dus we probeerden goed door te fietsen. Dit viel niet mee, want we hadden wind tegen en daardoor is ons gem. vandaag wat langzamer: 19,6 km/h.
De weg die we afgelegd hebben, was erg mooi! Je kon goed over het meer kijken. Wel hebben we langs een drukke weg moeten fietsen wat af en toe beangstigend was. Het was een weg waar auto's 100 km/h mochten rijden en ze hielden vooral niet in! Zeker de vrachtwagens kwamen snel voorbij gevlogen.
Na 100 km besloten we om niet ver meer te fietsen, want het weer bleef slecht. We hebben bij een toeristenbureau geïnformeerd wat de dichtstbijzijnde camping was en die bleek 30 km verderop te liggen, dus dan toch maar nog ff doorfietsen! Dit nog steeds langs die drukke weg dat wel de A2 leek te zijn.
Rond 17.15 u kwamen we op de camping aan. Het is er erg mooi! We hebben een 4 pers. hut met zelfs een wasmachine en droger!
Een kleine tegenslag: Chuck bleek een lekke band te hebben, dus die hebben we op de camping moeten plakken. Erg zwarte handen, want onze fietsen zijn niet erg schoon meer (gek he?).
Het uit eten was goed met het mooie uitzicht op het meer. En de zon begon zelfs te schijnen! Chuck heeft een pizza op en Briene heeft na lang wikken en wegen gekozen voor een overheerlijke hamburger. Natuurlijk met wat pilsjes erbij en het is goed om te lezen dat die maar 80 calorieën bevatten! (bedankt voor de tip!).
Vanavond nog wat buurten en muziek luisteren en rond 22.00 uur zullen we dan maar ons bedje gaan opzoeken.

De feiten van vandaag:
6 uur en 52 min. gedaan over 138 km met een gemiddelde van 19,6 km/h.

Kostenoverzicht:
Avondeten Pizza en Hamburger SEK 350,00

Totaal Dag 9 € 100,55

• 02 Augustus 2010 - 20:07

Ton:

Een broodje hamburger....beetje heimwee naar Jantje?

Verder knappe prestatie mannen! Al een heel eindje weggefietst.Op de Noordkaap is het 21 graden volgens Helga van Leur. Mooi vooruitzicht. Heel veel succes nog. Groet, Ton

• 02 Augustus 2010 - 20:22

Roel:

Knap hoor hoe jullie gewoon stug door blijven fietsen! Ik wens jullie heel veel goed weer toe de komende weken!

• 02 Augustus 2010 - 20:55

Frans J:

Heren doortrappers... Ik heb na mijn vakantie jullie enthousiaste verhalen gelezen.
    Geniet er van en.... je kunt er van uit gaan dat op een regenachtige dag de meeste regen er toch naast valt en bovendien is regenwater erg goed voor een zachte huid. Zo is er altijd wel iets positiefs voor alle weertypes te verzinnen.
    Succes mannen en niet te veel pinten in Noorwegen Briene want daar valt je portemonnee het snelst van af.

• 02 Augustus 2010 - 21:06

Wies:

Het zit niet erg mee wat het weer betreft,want de weersverwachting voor morgen is volgens jullie site ook weer regenachtig in Harge.Maar knap dat jullie toch nog 138 km hebben gefietst met tegenwind in heuvelachtig gebied.
    Morgen weer met goede moed verder.

• 02 Augustus 2010 - 21:15

Sam En Annie:

Ik neem toch maar weer mijn petje voor jullie af. Ik had allang er de brui aangegeven met al die regen.

Succes verder en hopelijk eens wat beter weer.

Sam en Annie

• 02 Augustus 2010 - 21:29

Cv Jah We Nou:

gullie zijt stapel gek

mar op een of andere manier toch goed bezig manne

• 03 Augustus 2010 - 06:53

Ingrid Klazen:

Bikkels hoor! Jullie hebben vanaf nu wel wat beter weer verdiend! Op naar de zon.

• 03 Augustus 2010 - 07:47

Sanne:

Goed bezig mannen!!
    Jammer van het slechte weer maar dat kunnen jullie wel aan. Heel veel succes en ga zo door! Groetjes Sanne

• 03 Augustus 2010 - 08:31

Walter:

Heel knap heren.
    De hele dag regen, wind tegen, steile klimmetjes, druk autoverkeer en toch 138 km fietsen.
    Gelukkig rijdt je pas op de camping lek.
    Succes voor de komende dagen met windstil weer, een licht zonnetje en vals plat naar beneden.

• 03 Augustus 2010 - 10:25

Yvonne En Daisy:

jullie zijn goed bezig mannen! jammer van het slechte weer, hopelijk komt daar snel verandering in. succes weer in de volgende dagen.
    liefs uit renesse

• 03 Augustus 2010 - 18:21

Edwin Huijben:

Goed bezig mannen!!! Echt klasse en dan ook nog elke dag verslag doen, zorg dat je er wel van geniet.

Ps Chuckie, hebben jullie al koffie gedronken bij Fam. Holgersson in Skåne?

PS. Briene, volgens mij heb jij afgelopen donderdag niet afgemeld! Ik verreken de 15 euro boete wel met het sponsorgeld...

Veel succes nog mannen!!

Gr Edje

• 03 Augustus 2010 - 19:21

Ellie:

Hey Brieno en Sander, hier een berichtje uit het altijd even mooie en bruidende Giersbergen. Leuk om jullie verhalen te lezen en te volgen waar jullie zijn en wat de dag allemaal met zich meebrengt! Vanaf vandaag ga ik het 'op de voet' (beter gezegd op het achterwiel) volgen. Heel veel succes en geniet van deze mooie trip! Groet Ellie