Fysiek topfit, mentaal even gesloopt - Reisverslag uit Torsåker, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Fysiek topfit, mentaal even gesloopt - Reisverslag uit Torsåker, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Fysiek topfit, mentaal even gesloopt

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

04 Augustus 2010 | Zweden, Torsåker

Vanochtend de wekker op tijd gezet want na de trage start van gister waren we vandaag vastberaden om voor de middag het grootste deel gefietst te hebben. Om 6.45u rammelde hij dus en wij stonden zo naast ons bed. Vooral ook omdat in tegenstelling tot gisteren het erg warm was in de stugor. Buiten was het bewolkt maar ergens zag je nog blauwe lucht. Positief dus! Nadat we aangekleed waren en de spullen gepakt hebben we ontbeten. Broodjes hotdog en een pak jus. Om 08.00u zaten we daadwerkelijk op de fiets.

Meteen moesten we flink aan de bak want er zaten gelijk steile klimmetjes in. Maar de beentjes voelden goed. Al snel zaten we weer op de 68 weg. In het begin was deze gelukkig nog rustig. Om negen uur even gebeld voor onze slaapplaats van vanavond, gelukkig was er nog plek.

Na ongeveer 50 kilometer hebben we de lunch ingeslagen. Verse stokbroodjes, kip-kerrie salade en een chocolade croissantje. Deze hebben we om half een na ongeveer 75 kilometer op, op een bankje, bij een fontein. Dat was genieten.

Daarna weer verder gefietst. Nu was de weg inmiddels erg druk geworden. Allebei ergerden we ons dood aan alle voorbijrazende vrachtwagens en autos. Ook het uitzicht was niet veel bijzonders. Mentaal gebroken dus. Maar met nog ongeveer 40 km te gaan dachten we, doortrappen. Na uiteindelijk 147 kilometer gefietst te hebben kwamen we ergens in een gehucht waar onze slaapplaats moest zijn.

Toen we daar kwamen, bleek het een huis voor immigranten te zijn. Maar ergens tussin waren ook een paar hotelkamers. We belden de eigenaar maar eens op. Hij had de sleutel ergens gehangen en daarmee konden we binnen. Telefonisch werden we rondgeleid door het gebouw. Eerst de kamer (4-persoons) en verder hadden we beschikking over een ruime keuken, gymzaal, douches, toiletten, sauna, washok met machine en droger. Een hele gebouw dus voor onszelf..

We gingen dus maar douchen. Parkeerden onze fiets in de gymzaal. Draaiden een wasje en lieten de sauna maar voor wat het was. 's Avonds genoten we van een magnetronmaaltijd, penne met kip en tomatensaus. Het biertje bleef vandaag achterwege (als dat morgen maar goed gaat..).

Na het typen van dit verslag nog maar even een potje kaarten en dan weer op tijd ons bed in om morgen de oversteek naar zee te maken. De planning is ruim 160 kilometer! Maar dit keer binnendoor, door hopelijk prachtige landschappen en over rustige weggetjes!

Nog even de feitjes. We hebben 147 kilometer gefietst met 21,4 km per uur gemiddeld. In totaal duurde dit ongeveer 6u en 41m. De hartslag en calorien blijven nog even achterwege zolang Briene in de middle of nowhere geen nieuwe batterij heeft kunnen vinden.

Als laatste willen we jullie nog even bedanken voor alle geweldige reacties. Op momenten dat het even tegenzit geeft dit ons nieuwe kracht om door te gaan, om het einddoel te bereiken en hiermee ook nog KWF te steunen! Superbedankt, nu alvast!!

Groeten Sander en Briene

Overnachting SEK 400,00

Totaal Dag 11 € 74,85

• 04 Augustus 2010 - 17:53

Lianne:

Tja, Ik heb deze vakantie ook gefietst... 35 km was mijn maximum en daarna een rustdag. Ik heb dus alle bewondering voor jullie inspanningen. Poeh,eh, 147 km en morgen weer fris en fruitig aan de bak? Respect!

• 04 Augustus 2010 - 17:54

Dikkuuhh:

Kom op mannen! Zo lang jullie het hogere doel in zicht houden moeten jullie het gewoon vol houden, zeker als je gewoon topfit bent!

Zet em op naar de eindstreep! Morgen weer een dag!

Groeten Dikkuuhh

Lianne:

Dus als het enige dat ik vandaag hoef te doen is jullie een reactie sturen, dan doe ik dat graag. Of twee. Of misschien drie?
    In elk geval ook de hartelijke groeten van de mannen hier, Steyn en Jan.

William:

Hoi kanjers!

Met veel plezier en enorm veel respect lees ik jullie reisverslagen. Ik hoop wel dat Sander ook de andere spieren die je bij het fietsen minder gebruikt ook goed in conditie houdt want als je terugbent moet er ook weer gewoon gevoetbald worden! Veel succes mannen en hou je taai!

Lianne:

Nu geef ik het stokje door.

• 04 Augustus 2010 - 17:57

Ellen En Michel:

Hoi mannen,
    Wat een avontuur. Helaas zit het weer af en toe wat tegen en ook enkele tegenslagen, maar jullie zetten stug door! Geweldig!
    Het is niet niks om elke dag weer die fiets op te moeten voor weer zoveel kilometer. Gelukkig hebben jullie elkaar om je daar doorheen te slepen.
    In 11 dagen al 1520 km gereden, dat is een mooi gemiddelde. Neem daar nog maar een biertje op!

Morgen 160 km richting Botnische Golf (atlas erbij gepakt hoor ;-)), Gaan jullie weer een stukje met de boot of langs de kust verderfietsen?

We genieten in ieder geval erg van jullie verhaaltjes iedere dag.
    Heel knap en nog heel veel succes!

• 04 Augustus 2010 - 18:12

Anca:

Al 1520 km gefietst, daar doet zelfs mijn auto anderhalve maar over.'KLASSE MANNEN'
    Houdt goede moed.
    Ik print wat reisverslagen uit voor opa en oma de Vet.
    Groetjes, Anca

• 04 Augustus 2010 - 18:15

Anca:

anderhalve maand doet mijn auto er over, zullen jullie wel begrijpen!!

• 04 Augustus 2010 - 18:23

Edward:

Leuke verslagen mannuh en respect! De boodschap is duidelijk Briene, ik zal je niet meer lastig vallen per sms ;-)
    En strak op schema als ik het wel heb, geweldig!
    En je zult er wel geen ene moer aan hebben, maar wat het weer betreft, een oud Noors spreekwoord zegt (echt waar!): "Er is geen slecht weer, alleen maar slechte kleding". Waarschijnlijk heb je hier niets aan. Misschien deze dan: "Regen is slechts een fase".
    Hoe dan ook, probeer je energie vooral te steken in al het moois wagge tegenkomt, ipv in het k..weer (wa onvermijdelijk is agge dieje kant op gaat) en dan gaat t jullie vast op de sloffen lukken. Zet hem op en probeer er vooral van te genieten!

Groeten en skol!

• 04 Augustus 2010 - 19:25

Jet:

Toppie toppie toppie! Ik heb er verder geen woorden voor. SUPER!!!!!

• 04 Augustus 2010 - 20:32

Sam En Annie:

Klasse jongens.
    Natuurlijk is het normaal dat je er een keertje door heen zit met zo'n tocht. Maar zoals ik bespeur is dat maar van korte duur geweest en gaan jullie er weer voor. Geweldig !
    Ik doe het jullie in ieder geval niet na en ik weet zeker dat jullie er een goed gevoel aan gaan overhouden.
    Groetjes

• 05 Augustus 2010 - 06:18

RobbieO:

Hee mannen ! Heb weer genoten van jullie verhaaltje. Knap om iedere dag even wat info te delen met het thuisfront na weer een zware dag. Chuck, volgende week begint de training weer dus ben je niet meer de enige die aan het afzien is ! Briene, kan me niet voorstellen dat je de inmiddels grijze Tip niet mist, maar houdt moed hij staat er al 1236 jaar dus ook bij thuiskomst zul je er nog een lekker pilsje kunnen tappen....en wij drinken ;-) Hou vol jongens !!!

• 05 Augustus 2010 - 06:27

Marloes:

Ey Mannen!!!

Goed bezig, ik verbaas me toch over jullie eet keuze, eten die topsporters dat ook?
    Ontbijt: Broodje Hotdog
    Middag eten: Verse stokbroodjes, kip-kerrie salade en een chocolade croissantje.
    Avondeten: Magnetronmaaltijd...

Ik zou zeggen als jullie dat al overleven en dan nog al die kilometers kunnen maken, Goed bezig!!

• 05 Augustus 2010 - 08:19

Wies:

Denk aan het doel waar je voor fietst als je in een dip zit,ook deze mensen zien af in hun strijd tegen kanker.
    Hopelijk vandaag een mooie tocht zonder ergernissen en een tocht om weer energie op te doen.Geniet er ook van.
    Groetjes

• 05 Augustus 2010 - 11:52

Nienke:

Wat een luxe om zo'n huisje even helemaal voor jezelf te hebben! Zo kunnen jullie uitrusten en opladen voor de dag erna ;)
    Het is normaal om er doorheen te zitten, maar gelukkig houden jullie je droom en het goede doel voor ogen om door te kunnen zetten!
    Nog heel veel succes mannen, ik ben echt trots op jullie :)

xx

• 05 Augustus 2010 - 12:26

Sanne:

Kom op jongens! Hopelijk morgen een route langs mooie landschappen en dan ben je die verschrikkelijke snelweg gauw vergeten.

Groetjes Sanne

• 05 Augustus 2010 - 13:43

Walles:

Ha mannen!!!

Gaaf man wat jullie aan het doen zijn. Hele leuke verslagen ook!
    Ga zo door en pep elkaar lekker op.

Gr Walles

• 05 Augustus 2010 - 14:32

Johan En Annette:

Hey mannen,

Net terug van onze supervakantie en meteen even jullie reisverslagen gelezen. Wat ontzettend knap!!!! Om toch elke dag weer de moed bij elkaar te rapen om weer zo'n grote afstand te fietsen door weer en wind. In onze ogen zijn jullie echte bikkels. En als ik het goed heb zijn jullie al bijna op de helft. En de tweede helft schijnt altijd sneller en vlotter te gaan , dus dat biedt nog veel perspectieven. Wij wensen jullie heel veel succes met de komende kilometers. GENIET ERVAN!!!!!

groetjes, Johan en Annette

• 05 Augustus 2010 - 14:52

Roel:

Goed bezig mannen. houd je doel voor ogen! top om te lezen dat jullie altijd positief blijven,

Las laatst op de Zwarte Cross nog een mooie spreuk bij iemand op z'n T-shirt:

'Niet Klagen maar Jagen!'

Succes,

Ik ga lekker 2 weken rustig aan vakantie houden denk ;)

• 05 Augustus 2010 - 16:06

Uit Renesse:

ook op deze feestvakantie houden wij jullie in de gaten ;) het is echt leuk om jullie zo hier te volgen, leuke stukjes! zo te lezen gaat het nog steeds allemaal harstikke goed op de paar tegenslagen na. natuurlijk weer veel succes met de reis en we lezen wel weer hoe het verder verloopt.
    Groeten uit Renesse
    daisy elmi marjolein marit mirte amy yvonne