Een geweldige dag..... - Reisverslag uit Hudiksvall, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Een geweldige dag..... - Reisverslag uit Hudiksvall, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Een geweldige dag.....

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

05 Augustus 2010 | Zweden, Hudiksvall

Ineens kan het allemaal anders zijn. Zo fiets je langs een drukke weg met voorbij razende vrachtwagens, weer wat niet perfect is (of het regent gewoon) en zelfs zonder biertje 's avonds omdat er in de buurt niks te koop is (en we dus eigenlijk te lui zijn om iets te gaan halen). En zo... wordt je wakker is ons luxe resort...

Volledig uitgerust en klaar wakker om 06.45u, een strakblauwe hemel buiten, een pot koffie die rustig doorpruttelt en het zomerse fietstenue aan het lijf! We hadden er gelijk al super zin in om weer op te mogen stappen.

Om 7.45u vertrokken we voor een veelbelovende etappe langs rustige wegen en met het zonnetje aan de hemel. Het ging al gelijk weer heuveltje op en heuveltje af. We mogen het nog geen bergen noemen maar geloof ons als we zeggen dat het wel eens pijn kan doen in de benen. Maar gelukkig vandaag geen auto's maar schitterende natuur!

Na 50 kilometer hadden we pauze verdiend. Even de lunch geregeld bij de supermarkt en toen op een terras gaan zitten. Een heerlijk hazelnoot gebakje op (bijna een toepertoetje maar dan groter) met een blikje fris. Toen weer door.

Na 87 kilometer, en toen het half 1 was vonden we het tijd om te gaan eten. Op een terrasje voor een supermarkt genoten we van onze eigen lunch. Ditmaal 2/3 harde broodjes met vleeswaar en een appeltje (is dit al meer die sportersmaaltijd??).

Op een gegeven moment kwamen we echt op een rustige weg. Slingerend door het heuvellandschap zagen we ineens een meer rechts van ons liggen. Daar was ook een bankje bij dus daar even gaan zitten. Niet omdat we dorst of honger hadden, nee, gewoon omdat het super super super mooi was!!

Toen moesten we nog eventjes. Op 25 kilometer voor Hudiksvall kwamen we op de E4 terecht. Een overloop van de snelweg. Weer even drukte maar gelukkig met een rijbaan breder dan 30 centimeter voor ons. Niet zo erg dus.

Na uiteindelijk 168 kilometer gefietst te hebben bereikten we de camping. En nu hebben we volgens de route van chuck ruim de helft erop zitten. Op onze teller staat 1700 kilometer en we liggen nu maarliefst 2 volle dagen voor op schema! Maar rustig aan doen hebben we nog geen zin in!

De camping hier is helemaal top! Op de camping zit ook een hostel dus wij hebben daar een kamer. Gelijk maar wat pilsjes gehaald, de was uitgehangen en gaan eten bij een tentje recht aan het water. De bediening was echt slecht, het eten daarentegen hartstikke lekker!

Voor nu hebben we nog een paar pilsjes over die we maar eens op zullen gaan maken, om vervolgens rond de klok van 9 het mandje weer op te zoeken.

Morgen belooft weer hetzelfde als vandaag te worden, dus 26 graden en volle bak zon! Wij klagen niet meer ;). Frappant detail: Tot nu toe zagen we elke dag een zwarte kat. Vandaag een witte kat! En daarna ook nog een zwarte, maar die lag dood in de berm.. Lacht het geluk ons nu dan toe?

Groeten Sander en Briene

Uit eten aan het strand SEK 403,00

Totaal Dag 12 € 138,90

• 05 Augustus 2010 - 17:28

Sam En Annie:

Wie zal het zeggen of het geluk je toelacht, uhmm denk het wel. Eindelijk goed weer dus, fijn want in de regen fietsen is het maar niks.
    En dan 1700 km. al van huis af zeg, ga zelf niets eens zo ver op vakantie ennuh dan doe ik het nog met de auto.
    Blijf mijn petje af nemen voor jullie.
    Ga zo door mannen

Tot de volgende keer maar weer.

Sam en Annie

• 05 Augustus 2010 - 17:31

John:

Geweldig dat je zo kunt genieten van de tocht. Het weer is je gegund. Wij zien elke dag schoapen, mar doar trekken wij ons ok niks van oan. Veel plezier morgen in die strakke pakskes!

• 05 Augustus 2010 - 17:32

Joyce En Martijn:

Klinkt als een erg goede dag, vergeleken met een aantal ander die jullie al gehad hebben. Goed dat jullie erg vandaag van hebben kunnen genieten! Wij hebben bijna heel de dag regen gehad hier in het zuiden van Noorwegen. Maar als je de hele dag onderweg bent in de auto is dat niet zo erg als wanneer je net als jullie moet fietsen... Wij zijn als het goed is morgenavond al weer terug in het mooie zonnige (?) Gilze, terwijl jullie pas halverwege zijn. Heel veel succes nog de komende weken, met hopelijk nog veel van deze mooie dagen. Geniet ervan!

Groetjes,
    Joyce en Martijn

• 05 Augustus 2010 - 18:04

Lianne:

Boys, Dat klinkt leuk zoals jullie dat beschrijven, volgens mij hebben jullie de balans nu gevonden. Het ging toch om de reis, niet om het einddoel?

• 05 Augustus 2010 - 18:05

Lianne:

En om jullie nog meer op de beuren. Het regende hier met bakken uit de hemel de hele ochtend!

• 05 Augustus 2010 - 18:22

Wies:

Jullie hebben wel een dagje zon en het genot van de natuur verdiend.Dat fietst toch wel wat gezelliger.Morgen hopelijk weer zo'n dag en het geluk lacht jullie toe. Geniet ze.

• 05 Augustus 2010 - 18:32

Ireen:

Super dat jullie nu al over de helft zijn!
    hopelijk wordt het morgen weer zo'n prachtige dag als vandaag! geniet nog lekker van de mooie natuur van zweden!
    en alvast lekker slapen voor komende nacht die (denk ik) over een half uurtje van start gaat.;)

Groetjes!

• 05 Augustus 2010 - 19:09

"zaterdag 16.00 Uur":

"Lekker hé, zo'n dagje! Waar die katten van boer Oomen al nietterecht komen zeg. Jongens...even...AZ heeft zojuist IFK Góteborg uit de Europesche voetbalkompetitie gestoten, dus uhh, niet plagen dáár hé!

• 05 Augustus 2010 - 19:16

Nard & Ria:

hoi hoi

wij hebben nu ook 3 weken vakantie ,en hebben dus tijd om jullie geweldige reis te volgen.
    laat ons ook genieten van het uitzicht van vandaag dmv foto`s
    laat even weten of jullie er tijd voor hebben om extra foto`s te plaatsen dan zal ik er voor zorgen dat er meer foto ruimte beschikbaar is , ik hoor het morgen wel in het verslag

gr nard ria

• 05 Augustus 2010 - 21:46

Niels:

Mannen, het blijft echt zo gaaf om te lezen!!! Vergeet niet te genieten van alles.
    Ik weet niet of ik jullie de komende week bij kan houden omdat ik een weekje op vakantie ben, maar waag het niet om eerder terug te zijn dan ik!
    Heel veel s6 en plezier!
    Groeten Pappert

• 05 Augustus 2010 - 22:57

Ad:

beter en beter, het moet niet alsmaar beter worden :}
    Lekker gaat ie, das wel duidelijk. Mannen, fantastisch, ik zou best wel eens een (half)dagje willen meefietsen.
    groetjes uit de augustinastraat

• 06 Augustus 2010 - 06:42

Marloes:

Mannen, dat klinkt alweer een stuk beter..... Zet hem op, die achtbaan gaat bijna zijn looping in en heeft zijn versnelling weer gevonden!

Respect!!!!

• 06 Augustus 2010 - 07:45

Sanne:

Dit klinkt al beter! Lekker in het zonnetje fietsen. Waar blijven nu de foto's van deze mooie plek???

Groetjes Sanne

• 06 Augustus 2010 - 07:51

Ingrid Klazen:

Dat gaat snel, nu al ovr de helft...ik zie jullie nog vertrekken. Goed om te horen dat jullie nu ook lekker aan het genieten zijn van de omgeving, jullie zullen nog veel mooie uitzichten tegen komen.

Snel maar weer wat foto's op de site zetten!

• 06 Augustus 2010 - 10:37

Wendy De Swart:

Zo dat klinkt allemaal wel prima zeg! Luxe hostel, lekker eten, mooi uitzicht.. lekker! Maar hopelijk lacht het geluk jullie toe en gaat de tweede helft ook zo goed als tot nu toe!!

Groetjes en hou vol!

• 06 Augustus 2010 - 10:40

Nienke:

Goed om te horen dat jullie nu lekker weer hebben! Vandaag hier in Gilze mogen we ook niet klagen met gelukkig weer een zonnetje :)
    Ben stiekem wel benieuwd naar wat foto's, want die zullen vast mooi zijn ;) En al op de helft joh! Dat gaat zeker snel...

Heel veel succes nog en tot spreeks!

xx

• 06 Augustus 2010 - 10:53

Joey Van Gils:

ik kijk elke dag naar julie. julie zijn al erg ver.ik vind dat julie het goed doen ga zo door.
    ik vind het leuk dat julie elke dag iets schrijven.
    julie zijn goed bezig!
    hebben julie nog moeite gehad?
    groetjes joey.

• 06 Augustus 2010 - 13:05

Kieboom:

Hey mannen,

hier eens een berichtje van mij, lees jullie elke dag en volgens mij gaat alles heel voorspoedig, zet hem op hé voor de komende kilometers. ga zo weer naar de tip, zal er eentje ( of meer) op jullie drinken. mannen proost.

Rob