Duik in de zee - Reisverslag uit Husum, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Duik in de zee - Reisverslag uit Husum, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Duik in de zee

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

07 Augustus 2010 | Zweden, Husum

Vandaag liep de wekker om 7.00 uur. Gisteravond hebben we fijn zitten praten met Nederlanders uit Elst. Zij maakten vanmorgen foto's van ons vertrek. Als zij volgende week in Nederland zijn sturen ze die op naar Kristel en zetten ze dan op deze site.
Om 8.45 uur vertrekken we na een goed ontbijt. We hebben een helblauwe lucht, dus dat ziet er goed uit. De bedoeling is dat we een korte route fietsen.
We fietsen weer vaak langs de drukke E4. In het begin was het nog te doen, maar wat later was het niet meer zo leuk.

Na ongeveer 80 km komen we aan in Ornskoldsvik. Daar hebben we in de supermarkt onze lunch gekocht en rond 1.15 uur zitten opeten.
Na deze stop zijn we wat binnendoor gaan fietsen. Op het laatste stuk toch terug naar de E4, want daar liggen de campings aan.
Aan deze drukke weg hoorde we achter een hek een geluid, wat gekraak van hout. We keken naar het geluid en we denken dat we de eerste elanden hebben gezien. We weten het niet zeker, want ze stonden in een bos en het was moeilijk te zien.

We kwamen aan in Husum, waar de camping lag, maar die lag nog 10 km verder. Toen we daar aankwamen hadden we toch weer 130 km gefietst.
De hut ligt aan de zee. Het was lekker weer, dus...... zwemmen.
Sander voorzichtig met zijn voeten in het water, maar dat was toch wel wat koud. Stoere Briene zal het wel proberen, maar ook hij kwam snel met kromme tenen terug. Maar we hebben gehoord dat het goed voor de bloedsomloop is, dus doorzetten, dat doen we heel onze tocht toch al.
Dan maar snel erdoor lopen. Briene deed dat als eerste, maar als je drie minuten erin hebt gezeten wil je snel eruit.
Dat was even lekker. Dan naar de hut, die was niet zo mooi. Ook de douches vallen tegen, maar we hebben niet veel keus.

Om 17.00 uur zijn we gaan eten op de camping. Vandaag was daar een soort taco buffet. Heel veel keuze van eten, met ook lekker gehakt. We hebben ons vol gegeten voor 10 euro per persoon. Tot slot een ijsje, wat we nog wel moesten betalen.
Na het eten moest Sander nog even aan zijn fietst sleutelen. Hij vertrouwt zijn spaak niet zo en hoopt dat de slag in zijn wiel niet erger wordt.
De buren nodigen ons uit om erbij te komen zitten. Ze hebben muziek en drank. We denken dat we direct er even bij gaan zitten, maar niet te lang. We willen weer vroeg gaan slapen.

Morgen willen we echt maar een korte route gaan fietsen. De camping is al besproken, die ligt 70 km verderop.
We merken dat de benen een beetje moe aan het worden zijn en die we we morgen wat rust geven.

Kostenoverzicht:
Overnachting SEK 375,00

Totaal Dag 14 € 99,15

• 07 Augustus 2010 - 19:29

Pietje Puk:

Goed voor de bloedsomloop, maar na 3 minuten hou je geen piemeltje meer over...

• 07 Augustus 2010 - 19:34

Marcel & Jet:

Leuk leuk om weer te lezen. Goed dat jullie morgen even rusten. Wij worden al moe als we jullie verhalen lezen. (haha). Wij zijn nu aan het oppassen op Rik en Kas. Die zijn vast ook super trots op grote achterneef Sander.

Fijne avond bij de buren. Tenslotte is het voor jullie ook 'vakantie'.

• 07 Augustus 2010 - 20:03

Opa En Oma:

Hallo jongelui
    Het verslag van vandaag gelezen. De duik in zee was wel wat kou. Maar houd er de moed in want ik vind het een knappe prestatie.

• 07 Augustus 2010 - 21:47

Nienke:

Inderdaad: de zee zal wel koud zijn! Maar een koude duik is op zijn tijd ook wel eens lekker (heb het zelf namelijk ook een keer gedaan;))
    Gun jezelf morgen een rustig dagje, want jullie zijn super bezig!

xx

• 07 Augustus 2010 - 23:48

Sam En Annie:

Dat zijn geen elanden maar Yeti's haha..

Gr. Sam en Annie

• 08 Augustus 2010 - 07:59

Tiny En Johan:

De laatste 3 rustplaatsen staan op de landkaaart, toch weer richting bewoonde wereld?
    Jullie gaan als een speer.

• 08 Augustus 2010 - 08:24

Wies:

Een korte van 130 km,wat is bij jullie dan een lange route.
    50 km is bij mij al een lange route,dus die leggen jullie vandaag af.
    Misschien ontmoet je wel weer een paar Nederlanders op de camping en heb je tijd genoeg om te relaxen. Groetjes

• 08 Augustus 2010 - 08:47

Hanneke:

Hey mannen,

Leuk om zo jullie reis te kunnen volgen. Wat een afstanden iedere dag zeg, wat dat betreft sluit is me aan bij Jet, ik word al moe als ik het lees. Maar hier in huis is iemand heel erg jaloers op jullie, en het is niet Bo....

Heel veel succes nog en vergeet vooral niet te genieten onderweg.

Grts Hanneke

• 08 Augustus 2010 - 13:06

Drupske:

Ha mannen!
    Ik heb zojuist alle verhalen van afgelopen week truggelezen want heb dit op vakantie niet kunnen doen. Kben vandaag om 14.00u weer thuisgekomen van Lloret. Daar super naar ons zin gehad, op een heel andere manier dan jullie;) Want wij lagen meestal iets later in bed en kwamen er iets later pas weer uit, om het mar netjes te zegge:P
    Jullie zijn over de helft las ik met zelfs 2 dagen voorsprong, Echt super knap! Hou dit tempo en energie vast mannen, maar schroom niet om op zn tijd de goede rust te pakken, want dat verdienen cker! Blijf genieten, elkaar steune! en verhaaltjes schrijven, want die zijn leuk!

Groetjes, Drupske