Alles weer goed uitgerust, zelfs de fiets! - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Alles weer goed uitgerust, zelfs de fiets! - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Alles weer goed uitgerust, zelfs de fiets!

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

08 Augustus 2010 | Zweden, Umeå

Vandaag deel twee van onze rustig aan dagen, nou ja eigenlijk pas deel 1! Want gisteren viel toch nog een beetje tegen maar vandaag wisten we dat het echt nog maar 70 kilometer zou zijn tot het eindpunt.

Na een onrustig begin van de nacht door onze buren (tenminste Chuck hoorde nog muziek, briene sliep gelijk) hebben we bijna 10 uur geslapen. Hadden het toch nodig denk. Om 7.30u stonden we rustig op en om 8 konden we verse broodjes ophalen. Met een pakje jus erbij was dat weer ons gebruikelijke ontbijt. Na het tanden poetsen konden we gaan fietsen. Een probleem alleen, het water uit de kraan was echt smerig dus maar wat limonade gekocht.

De route schoot al gelijk binnen door, dat was wel mooi. Minder mooi waren de benen, die hadden vooral bij briene en iets minder bij Sander echt voorgenomen het rustig aan te doen! Desalniettemin schoot het gewoon aardig op.

Klein nadeel was dat we iets om moesten rijden, zo een 15 kilometer. Maar na ongeveer 80 km kwam toch umea, onze rustplaats in zicht! Daar moesten we nog wel wat regelen. Een camping gids voor morgen, omdat we dan echt binnendoor gaan schieten. De lunch, het diner en het ontbijt voor morgen bij een supermarkt. En het belangrijkste, een fietsenmaker voor sanders fiets en voor wat extra binnenbandjes! Dat ging nog vrij vlot! Het toeristenburo wees ons de weg en gaf wat gidsen mee, de supermarkt lag om de hoek en bij een supergrote intersport kon de fiets weer in perfecte staat worden teruggebracht! Toen was het tijd om zelf te gaan rusten!

Om 14.45 kwamen we op de camping aan. Een minder luxe hut maar na de lunch en een warme en schone douche konden de overige taken verdeeld worden. Briene het vrouwelijke deel, namelijk de was! Sander het navigatiewerk want nu komt het aan op plannen!

Voor wie nieuwsgierig is! Zoals het er nu naar uit ziet moeten we nog precies tien dagen fietsen en komen we op woensdag 18 augustus aan op de noordkaap! Niets is zeker maar dat is het plan. Daarna genieten we nog van een cruise door de fjorden van ongeveer 18 uur en dan vliegen we terug!

Een mooi vooruitzicht! Voor wat betreft het foto kijken, die gelgenheid zal er zijn. Moeten alleen nog even met Joost van de tip de datum definitief kortsluiten.

Nu gaan we zo weer genieten van een paar blikken bier en een magnetronmaaltijd. Vanavond weer lekker op tijd te bed want inmiddels regent het weer en dat duurt nog wel even! Morgen staat er een etappe door de mooie binnenlanden op de planning en door de schaarste aan campings zal deze ook slechts 90 km zijn.

Wij zeggen proost en tot morgen!

Gr. Sander en Briene

Intersport (fiets en bandjes) SEK 230,00

Totaal Dag 15 € 111,90

• 08 Augustus 2010 - 16:50

Marcel & Jet:

Proost! Wij zitten ook lekker aan een roseetje en biertje. Een echte zondagmiddag..ook voor jullie nu. Dat hebben jullie verdiend. Op naar de laatste 10 dagen!!!

• 08 Augustus 2010 - 16:58

John:

Dat ziet er mooi uit, die planning. En morgen hopen op mooi weer maar weer.

• 08 Augustus 2010 - 17:00

Anca En Hennie:

Halo mannen, er komt vast nog een mooi stuk aan, maar ook moeilijker te fietsen, succes, het gaat jullie lukken.

• 08 Augustus 2010 - 17:04

Lianne:

Hey mouse, watch out B&S are coming!
    Succes met je trip ,morgem.

• 08 Augustus 2010 - 17:17

RobbieO:

Chapeau mannen !!! Echt respect voor jullie. Hou vol.

• 08 Augustus 2010 - 17:36

Sam En Annie:

Oke, dan veel succes met het volgende ritje in de mooie binnenlanden.

• 08 Augustus 2010 - 17:46

Joyce & Martijn:

Klasse jongens!! Fiets van Sander weer gemaakt, nog maar 10 dagen fietsen en een lekker biertje.. kan het nog beter? Net even gekeken maar het is nog maar 400 kilometer tot de Noordpool-cirkel. Fotomomentje waardig lijkt me zo ;)

• 08 Augustus 2010 - 18:37

Wies:

Niet te snel dromen van je cruise door de fjorden,want het gezegde luid" de laaste loodjes wegen het zwaarst",maar
    jullie zijn nu goed uitgerust en kunnen er nu weer tegenaan.Het gaat jullie zeker lukken.
    Houdoe

• 08 Augustus 2010 - 18:58

Bas En Marieke:

He Sander en Briene - Lovemachine.

Goed bezig zeg!! Wij wensen jullie heel erg veel succes vanuit Gils... Maar natuurlijk vooral genieten!
    Groetjes!!

• 09 Augustus 2010 - 12:14

Nienke:

Het is vast een stuk fijner fietsen als je weet dat je fiets weer helemaal in orde is, fijn Sander!
    Ik wens jullie nog heel veel succes toe, de laatste dagen zijn al in zicht!

xx

• 09 Augustus 2010 - 12:49

Ria Doorakkers:

hallo jongens
    Knap hoor wat jullie presteren.Gaan zelf al 3 jaar naar Noorwegen,ook door Zweden.Genieten van de rust in die landen,en de gastvrijheid,suces met jullie reis en eindstop!!!gr.Ria

• 09 Augustus 2010 - 15:55

Aniek:

Wat een super prestatie zeg, echt knap! Lekker sportief bezig maar volgens mij wordt daarnaast het woordje skol ook nogal vaak gebruikt! Blijf die sportiviteit met de gezelligheid combineren en geniet er vooral van. Nog maar iets meer dan duizend kilometer! ;) Groetjes Aniek