Nu echt klaar voor de laatste 9 etappes - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Nu echt klaar voor de laatste 9 etappes - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Nu echt klaar voor de laatste 9 etappes

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

09 Augustus 2010 | Zweden, Stockholm

Voordat we het vergeten: Gisteren na 7 kilometer bereikten we de grens van 2000 kilometer. Voor de echte topografen, dit was nabij het gehucht Ava.

Dan nu vandaag: Vanochtend ging de wekker weer om kwart voor zeven. Naja, de biologische klok van Sander zei om 05:30u al dat hij naar het toilet moest en om 06:30 wordt Briene steevast wakker elke dag. Maar toen de wekker ging, en de regen op het hutje hoorde tikken draaiden we toch nog een half uurtje om.

Na het pakken van de spullen, het ontbijt en de tanden poetsen vertrokken we om half 9 voor een korte etappe, welke regenachtig begon.

Om 9u maar gelijk even een belletje gedaan naar onze mogelijke overnachtingsplaats. Ons was verteld dat het een school was, die ook wel eens kamers verhuurt. Een belletje, wat warrige antwoorden van de dame, en de kamer was geregeld. Al wisten we niet wat we moesten verwachten.

Vandag ging de hele route binnendoor en een keertje niet langs de E4, maar niks was vlak vandaag, en de wind stond pal op kop. Op een gegeven moment ging het zelfs tien kilometer lang flauw omhoog. Gelukkig daarna ook weer wat naar beneden.

Halverwege hebben we even onze lunch gekocht en een blikje red bull. En het gaf ons vleugels, want het tweede deel ging lekker vlotjes. De tegenwind leek verdwenen en de heuvels waren geen obstakel meer voor ons.

Na 97,5 km kwamen we aan in de grootste plaats die we vandaag hebben gezien, Burtraesk. Maar waar was dat schooltje? Na wat zoeken, wat vragen, bij het foute adres staan en een belletje kwamen we met ruim 100km op de teller toch bij het juiste adres aan.

Na het inchecken kregen we onze kamer te zien. En toen...... de keuken, badkamer, woonkamer en het washok. Alle luxe is weer aanwezig!

Daar hebben we ook weer uitvoerig gebruik van gemaakt. Een keer heeft Briene alle potten en pannen uit de kast gehaald en echt gekookt. De afwasmachine is op dit moment de laatste rommel aan het opruimen. En ook kon er weer een was gedraaid worden. Zelfs het EK langebaan zwemmen kunnen we nu volgen (op de Zweedse TV).

Nu nog lekker een biertje, een beetje bank hangen in ons geweldige penthouse en waarschijnlijk weer om uiterlijk 9u slapen. Morgen staat namelijk 149 kilometer op het programma naar een plaats bij Pitea (aan de kust) in de buurt.

Groeten Briene en Sander

Totaal Dag 16 € 87,40

• 09 Augustus 2010 - 16:34

Dikkuuhh:

ha mannen,

goed bezig geweest weer dus. hebben jullie nog red bull voor morgen ingeslagen? voor 149 kilometer is het misschien nodig.

het gaat jullie goed!

groeten dikkuuhh

• 09 Augustus 2010 - 16:45

"zaterdag 16.00 Uur":

"Briene en kóóóken....zal wel weer een pasta worden, tóch? Als je weet hoe hij kookt, dan hoop ik, dat Sander niet alleen de afwas hoeft te doen. Tussen haakjes: de pasta's zijn uitstekend voor sporters hoor! Blij te vernemen, dat het toch weer voortvarend gaat en die resterende etappes?...komt goed!

• 09 Augustus 2010 - 16:48

Gerard En Mieke:

neem straks rustig de tijd nog wat na te genieten daar.
    als je al ruim 2 dagen voor loopt op schema heb je lekker de tijd om daar nog wat van het land te gaan zien.
    ga zo door, de eindstreep is in zicht ook al zijn de laatste loodjes meestal t zwaarst, t gaat jullie nu zeker lukken!

• 09 Augustus 2010 - 16:53

Petra:

Hallo Briene en Chuck
    Het moet niet veel gekker worden met jullie slaapplaatsen! Straks is het nog zo mooi dat jullie daar blijven!!
    Fijn dat je een keer de tijd en luxe had om te koken, want dat kan Briene wel. Weten jullie bij welk plaatsje jullie de poolcirkel passeren??? Dat is misschien ook een foto waard.
    Veel succes met de laatste 9 etappes

• 09 Augustus 2010 - 16:59

Michel:

Mannen trots op jullie.. jullie gaan goed.!

Tot over een weekie ongeveer dan he;)

Groeten

• 09 Augustus 2010 - 17:42

Wies:

Na een heerlijk 4 gangen menu van Briene kunnen jullie er morgen weer flink tegenaan.Nog 2 dagen de kuststreek en dan het binnenland in naar het noordkaap.Ga zo door.groetjes

• 09 Augustus 2010 - 17:50

Marco Geboers:

Ha B&S, mooie prestatie die jullie aan het neerzetten zijn, en leuk een beetje van jullie ervaringen te lezen hier. Veel succes met de volgende ritten! Groeten uit Gilze
    Marco

• 09 Augustus 2010 - 18:33

Ilse:

hee jongens!

jullie zijn goed bezig! de verhalen zijn ook erg leuk om te lezen! succes nog de laatste lootjes!

groetjes ilse!

• 09 Augustus 2010 - 18:35

Willy:

wij hebben veel respect voor jullie wij zijn ook in noorwegen en het is hier ook geen pretje om te fietsen langs die drukke wegen maar hou vol groetjes uit stavanger

• 09 Augustus 2010 - 19:46

Anca:

De 2000 gepasseerd!!! Op naar de noordpool mannen, het gaat jullie lukken.

• 09 Augustus 2010 - 20:26

Kieboom:

Hey Mannen,

Wat lees ik nu, jullie hebben een stuk gevlogen, dat was niet de afspraak.
    We zullen het deze keer door de vingers zien.

Succes morgen,
    Rob

• 10 Augustus 2010 - 05:44

Sander En Briene:

Sow, net een goed ontbijt op en Sander heeft zelfs een bak koffie op. Hij vond het alleen nog niet te drinken. Tsja, sommige dingen moet je leren.

Buiten is het droog, wel zwaar bewolkt maar met weer een mooie etappe binnendoor belooft het een gezellige dag te worden!

Groeten!

• 10 Augustus 2010 - 07:10

Ingrid Klazen:

Respect hoor jongens! Super dat jullie elke ochtend weer gemotiveerd zijn om te vertrekken. Bij regen zou ik waarschijnlijk nog lekker een keer omgedraaid hebben im m'n bedje!

Succes hè jongens!

• 10 Augustus 2010 - 08:11

Marloes :

Framgång fortfarande män, satte honom på!!

Klinkt bijna net zo mooi als knackebröt, billy boekenkast en zweedse gehåktbållen!

Liefs Marloes

• 10 Augustus 2010 - 09:36

Marcel:

Jullie zijn goed bezig. Ik vond ruim 900 kilometer met de auto en caravan vanuit Noord Italie een lange rit, maar jullie zitten al boven de 2000 km. En dat op jullie fietsen! Nog een aantal dagen vol houden mannen en het Noorderlicht zal voor jullie schijnen. Succes.

• 10 Augustus 2010 - 13:07

Maud:

Hallo mannen,

Wat goed dat jullie deze site zo trouw bijhouden, jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen!
    Wat een prestatie zijn jullie aan het neerzetten zeg! Heel veel succes nog met de laatste loodjes...hopelijk wegen ze niet al te zwaar.

Groetjes Maud

• 11 Augustus 2010 - 14:15

Ilse:

Ik hoop niet dat het noorderlicht voor jullie zal schijnen, wat dat bekent dat jullie er in de winter nog steeds fietsen ;-)