Binnendoor is ook lekker - Reisverslag uit Norrfjärden, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Binnendoor is ook lekker - Reisverslag uit Norrfjärden, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Binnendoor is ook lekker

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

10 Augustus 2010 | Zweden, Norrfjärden

Vanmorgen zijn we rond de klok van 8 na een goed ontbijt vertrokken.
Het was wat aan het miezeren, maar gelukkig niet koud. We zijn met de regenpakken aan vertrokken. Na ongeveer 2 uur werd het droog, maar wel bleef het grijs.

Rond lunchtijd konden we onze regenkleding uitdoen en ook ons extra shirt wat we aanhadden. We hebben op een mooie plek geluncht: Aan een tafel gezeten en we keken over een mooie vallei met een rivier. Vanaf de lunch zijn we met zonneschijn in het gezicht verder gegaan.

Vandaag was de fietstocht glooiend met een paar fellere klimmetjes, die goed te doen waren. We denken dat het landschap in Zweden verder alleen wat glooiend zal zijn. We hebben vandaag alleen maar binnendoor gefietst, alleen de laatste 2 km over de E4, want daar de camping aan. De benen waren goed vandaag en na 150 km gefietst te hebben zijn we om 17.00 uur aangekomen in Norrfjarden.

De hut die we hebben is de slechtste van heel de reis. Er staan alleen 2 bedden in, waarvan de matrassen en dekens niet veel soeps zijn. We gebruiken onze slaapmatjes en slaapzak maar erbij, dan weet je dat het schoon is. Maar ja, het zal beter slapen dan in onze tentjes.
De overnachting voor morgen hebben we ook al gepland, dus we weten hoever we dan moeten, maar dat horen jullie morgen wel weer. Dus voor straks oogjes dicht en snaveltjes toe...

Kostenoverzicht:
Dag 17 Burträsk – Norrfjarden
Overnachting SEK 295,00
Biertjes SEK 100,00
Boodschappen avond en ontbijt SEK 214,50

Totaal Dag 17 € 67,70

• 10 Augustus 2010 - 16:44

John:

Da's vreemd, je fietst naar het noorden met de zon in je gezicht. Moest Sander steeds omkijken waar Briene bleef??

• 10 Augustus 2010 - 16:48

John:

Voor de achterblijvers: Op zondag 15 augustus organiseren we een fietstocht. Voor de lol en om onze steun te betuigen. Start 9 uur bij Petra.

• 10 Augustus 2010 - 16:54

Lianne:

John, als ik om 9 uur bij John ben, ben ik dan niet bij Petra?

• 10 Augustus 2010 - 16:56

Lianne:

Interessant meetkundig probleem: in het land waar de zon in de zomer niet onder gaat, waar komt 'ie dan overdag vandaan?

• 10 Augustus 2010 - 17:28

Broer:

Ja zus, als "john" uniek is wel. En op het noordelijk halfrond gaat die zon nog steeds van oost via zuid naar west, alleen staat ie verrekkes loag.

• 10 Augustus 2010 - 17:43

Lianne:

Ik ben natuurlijk niet van voor de Mammoet-wet, maar als de zon niet onder gaat, staat 'ie 's avonds in het westen, maar ook richting noord en zuid, zou ik zo denken. Zeg Sander, kun je nog even kijken voordat je gaat slapen?

• 10 Augustus 2010 - 17:47

Wies Wouters:

Jammer Petra ,ik kan er niet zijn. Op vakantie,maar wel 63 km fietsen om naar onze volgende bestemming te komen,dus toch onze steun betuigen aan die twee kanjers in het noorden.Veel fietsplezier en hopelijk mooi weer, ook voor jullie Sander en Briene.

• 10 Augustus 2010 - 17:59

Gerard En Mieke:

wij gaan zondag de Leyetocht fietsen, tussen 50 en 60 km, dat is voor ons genoeg voor een dag.
    nog veel succes mannen en als we op onze fietsen zitten, denken we aan jullie!
    groetjes

• 10 Augustus 2010 - 18:00

Ad:

het wordt bijna een fylosofische cq technisch wetenschappelijk site :)
    Intussen gaan onze kilometervreters gewoon stug door. Ze gaan bijna de Botnische golf verlaten (als ze niet per ongeluk het water blijven volgen en de bocht omgaan en via Finland naar het Zuiden gaan rijden. Dan krijgen ze echt weer de zon op kop. S&B, gewoon doorbikkelen, een mooie of mindere slaapplaats, een buitje meer of minder, een pint meer of ..... nee, niet minder, dan zou het fout gaan!! Maar verder, gewoon doorgenieten

• 10 Augustus 2010 - 22:10

Nienke:

Ook al is de slaapplaats niet te best, goed slapen zul je na een dag fietsen wel doen gok ik zo ;)
    Het schiet al goed op, voor mijn gevoel zijn jullie nog maar net vertrokken... Blijf doorzetten, want ik weet zeker dat jullie het kunnen :D
    Slaap lekker!

xx

• 11 Augustus 2010 - 14:10

Mike En Ilse:

Leuk om jullie reis zo te volgen. Jullie zijn al ver! Wij zijn vorig jaar met de camper naar de Noordkaap gegaan, dus weten hoe ver het is.

Geniet er nog van!

Groeten Mike en Ilse

• 11 Augustus 2010 - 14:15

Jeanne En Bart:

hallo wereldreizigers, wat een geweldige prestaties tot nu toe. Houdt moed edn niet te veel doping (bier) gebruiken dat gaat opbreken in de conditie. SUCCES!!