De poolcirkel voorbij! - Reisverslag uit Pajala, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu De poolcirkel voorbij! - Reisverslag uit Pajala, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

De poolcirkel voorbij!

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

12 Augustus 2010 | Zweden, Pajala

Na een blikje bier, een potje kaarten (het is nu 3-2 voor briene), en een bus pringles was het gister om half negen weer bedtijd. De bedden lagen uitstekend en om 7u werden we uitgerust wakker. Na onze rituelen vertrokken we om 8u voor een korte etappe.

Het was koud in het begin en ook de wind hielp ons niet vandaag, die waaide voor de verandering weer eens pal uit het noorden. Ook waren er meer en steilere heuvels dan verwacht. Toch even echt fietsen!

Na 26.8km op de dagteller en 2508 in totaal kwamen we bij de poolcirkel aan. Even daarvoor verkochten ze al poolcirkel aardbeien, maar daar gingen we niet voor. Nee, een bord aan de zijkant vertelde ons dat we er waren. Het punt waar het 24u licht kan zijn, of juist donker. Toch apart. Wel een mijlpaal!

Toen doorgegaan en om half twaalf al bij een meer geluncht. We hadden honger, maar het fietsen was ook wat zwaarder vandaag. Voor twaalven al weer door voor het tweede deel.

Echt heerlijk lekker rustig hier op de weg. Dus die gebruikten we ook helemaal. Continu kijken we tussen de bomen of we wellicht rendieren of elanden zien maar tot nu toe moeten we het stellen met die ene langs de e4, jammer maar komt goed.

Bij de enige supermarkt van vandaag even boodschappen gedaan en doorgereden naar de camping, waar we uiteindelijk na 114 km aankwamen.

Na een douche, het uithangen van de kleren en een belletje met gilze genieten we nu van een pilsje. Niet meer koud maar jammer genoeg zonder zonnetje.

Morgen een lange etappe van 165 km. Dan verlaten we Zweden en gaan we voor een dag naar Finland. Hopelijk met wind mee maar dat zullen we morgen zien.

Als laatste willen wij al onze volgers uitnodigen voor een feestje bij café de tip op zaterdag 28 augustus. Om alle foto's te bekijken, verhaaltjes aan te horen, genieten van de muziek van disco bassbox en natuurlijk een drankje te nuttigen waarvan wederom een percentage ten goede komt aan KWF kankerbestrijding, het doel waar we het uiteindelijk allemaal om doen. Aanvang vanaf 8 uur!

Gr. Sander en Briene

Biertje en ijsco SEK 111,00

Totaal Dag 19 € 81,55

• 12 Augustus 2010 - 15:03

Igor En Cinthie:

Goed bezig mannen! We hebben veel respect voor jullie prestatie. Suuces nog. Groeten uit Gilze

• 12 Augustus 2010 - 15:56

Jet:

Briene en Sander, bedankt weer voor jullie leuke berichtje. Elke dag kijk ik weer uit naar een verhaaltje. Leuk! Bedankt voor de uitnodiging. Marcel zit dan in Polen dus ik zal eens kijken of ik misschien met huize Ridderstraat mee kom...Succes nog en proost voor nu!

• 12 Augustus 2010 - 15:58

Nienke:

Wat gaaf dat jullie al zo ver zijn, gewoon al voorbij de poolcirkel! Jullie hebben vast prachtige foto's.
    Heel veel succes morgen, een pittig dagje die zeker gaat lukken ;)

xx

• 12 Augustus 2010 - 16:47

Edward:

Hee stelletje jongeheeren,

Leuk om de verslagen telkens te lezen en natuurlijk tot nog toe errug heeeeel kaaigoed gedaan!!! (hoewel ik het persoonlijk jammer vind dat er niet meer zeer zwaar afzien-verhalen inzitten, want nou heeft Briene straks helemaal weer veels te veel praotjes!)

Maar verder ga zo door en pas op daar in Finland, want wa ze daar allemaal memekaore doen in de sauna:-(((

Succes en tot de 28ste!

• 12 Augustus 2010 - 17:27

John:

Geweldig! Nog 6 etappes. Zouden ze die foto's achterhouden, zodat we niet kunnen zien hoe veel ze afzien?

• 12 Augustus 2010 - 17:32

Wies:

Nog geen rendieren gezien.Nou dat moet zeker goed komen,want op de site van Peterenmartijn,die gisteren een berichtje op jullie site gezet hebben over de wegversperring ,staan op de fotos's wel zoveel rendieren op de weg dat je er voor moet stoppen.
    Hopelijk gebeurt jullie
    dat ook nog. Op 28 aug. zal ik er zeker zijn.
    De groeten

• 12 Augustus 2010 - 17:58

Frans J:

Geniet er van mannen.
    Want als jullie zo hard gaan ben je er zo, maar dan is het ook zo voorbij!!

Groeten uit de Ridderstraat

• 12 Augustus 2010 - 18:10

Rik En Hanneke:

Dag heren,

Leuk om jullie stukjes zo te lezen. Zeker omdat wij net thuis zijn van dezelfde route die jullie nu aan het afleggen zijn. (wij gelukkig met de auto). Ben maar niet bang dat jullie straks nog moeten zoeken naar rendieren. Ik zal zeggen...het stikt ervan!!! Doe voorzichtig in de laatste km naar de Noordkaap en dan met name de tunnels! Veel succes nog en we buurten op de 28e wel bij! Nogmaals succes!!!!

• 12 Augustus 2010 - 18:20

Chris En Desiree :

Hallo heren, wij zijn net terug van de reis naar de noordkaap. Jullie gaan daar nog vele rendieren zien! Elanden spot je het beste aan de bosranden met open weides of bij water aan de bosrand en qua tijd om ca. 21.00 uur en later. WIj hebben er negen gespot tijdens onze reis. Succes en nog heel veel plezier tijdens jullie reis. Groet

chrisendees.waarbenjij.nu

• 12 Augustus 2010 - 20:49

Peter En Martijn:

Dat met die rendieren gaat zeker goed komen!
    Tot aan onze laatste dag hebben we er 47 geteld, incl. 1 kadaver.
    Op de laatste 160 km, na de camping in Nasbakken, hebben we er 380 (!) geteld.
    Nogmaals succes!

PS: nog een tip, doe de laatste 25 km naar de Kaap (en weer 25 km terug) zonder bagage. Wij hadden de tent opgezet op de camping 3 km voorbij het vliegveld(je) van Honningsvag en onze bagage in de tent achtergelaten.

• 13 Augustus 2010 - 07:01

RobbieO:

Hee Sander en Briene,

Kom op nou jongens, en nu de echte verhalen hoe het jullie af gaat....onderlinge irritaties, zadelpijn,krolse elanden en meer van dat soort werkelijkheid !!!
    Ik sta echt versteld dat het jullie zo goed af gaat, niet dat ik er geen vertrouwen in had hoor, had sowieso al veel respect voor jullie dat jullie er aan zijn begonnen. Maar als ik dan steeds weer lees dat het allemaal goed gaat, groeit het respect alleen maar. Geniet van de laatste tripjes, want ondanks dat je mischien naar het eindpunt uitkijkt, zal deze ervaring straks alleen nog maar een hele mooie herinnering zijn.

Zet hem op !

• 13 Augustus 2010 - 08:22

Sanne:

Goed Bezig! Jullie zijn nu in de buurt van mijn trip in januari (Rovaniemi) Gelukkig hoeven jullie niet met -35 te fietsen. Goed zoeken naar de rendieren want ze zitten er echt wel.
    Ben benieuwd naar de foto's bij terugkomst. Ik kan helaas niet op jullie feestje komen want dan ben ik zelf op vakantie.

Heel veel succes heren de komende kilometers!

Groetjes Sanne

• 13 Augustus 2010 - 08:56

"zaterdag 16.00 Uur":

Al die verslagen zijn nu al goed voor een aardig boekwerk. Ik mis echter één ding: Informatie over de stand van zaken van de "geld-thermometer". Naast de overigens persoonlijke fysieke en mentale prestaties mag het doel niet uit oog worden verloren. Natuurlijk is het aardig om te lezen hoeveel kilometers er zijn afgelegd, hoeveel pech onderweg, hoeveel verbrandde calorieén, het aantal katten en elanden...Is er ergens in Gilze een centraal gelegen plek waar info te vinden is of waar een thermometer kan worden geplaatst en die wordt bijgehouden door een door jullie te kiezen vertrouwenspersoon? Bijv. In De Tip of De Schakel of zo?De één zal zeggen, dat het een verrassing moet worden, maar de ander zegt dan, dat het een stimulans kan zijn voor diegene(n), die (nog) twijfelen en dan tóch mee willen steunen. Misschien heb ik ergens "iets" gemist....in dat geval: sorry!

• 13 Augustus 2010 - 13:36

Ellen En Gerrit:

sander en briene

na onze eigen vakantie even jullie log weer bijgelezen.

super en hou vol veel fietssterkte nog

ellen en gerrit

• 13 Augustus 2010 - 14:05

Huub:

He die Briene,

Wat een prachtprestatie !!!!
    dat doe ik je niet na !
    en leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Veel sterkte gewenst bij de laatste loodjes van alle TESers !

• 23 Augustus 2010 - 20:39

Walter:

Een veel te late reactie, natuurlijk. Excuus is een vakantie van 3 weken waarin we helemaal digitaal loos gebleven zijn.
    Maar alsnog proficiat met deze mijlpaal. Inmiddels weet ik dat jullie de Noordkaap ook al gehaald hebben. Maar daarop reageer ik pas officieel bij dat reisverslag.