Ljungby op 991km - Reisverslag uit Ljungby, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Ljungby op 991km - Reisverslag uit Ljungby, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Ljungby op 991km

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

31 Juli 2010 | Zweden, Ljungby

Vanochtend werd Sander om 6 uur wakker: slaapzak toch iets te dun. Volgende keer wat meer kleren aan doen als we in de tent moeten slapen. Kort daarna werd Briene ook wakker. We zijn om 8:15 uur vertrokken. Wind mee en droog weer, maar de benen waren zwaar van gisteren en van de nacht in een tent slapen. Op de camping hebben we wat tips gekregen van Nederlanders: woorden voor een jeugdherberg en andere slaapplaatsen die we kunnen zoeken.

Na 110 km zijn we gaan zoeken naar een slaapplaats. Dat viel niet zo mee.
Bij een toeristenburo hebben we een boekje gekregen waarin adressen en telefoonnummers staan van jeugdherbergen. Dat is fijn, dan kunnen we bellen van te voren of er iets vrij is.

Om 17:00 uur zitten we bij een trekkershut in Ljungby en onze kleren zijn gewassen. Ze ruiken weer wat beter dan gisteren. Hopelijk blijft het vannacht droog, zodat de kleren wat kunnen drogen.

Weer wat getallen: vandaag 137 km gefietst. Gemiddelde snelheid 22,3 km/uur en we hebben 6 uur en 1 minuut gefietst. Over de calorieen kunnen we niet veel zeggen, want de meter van Briene deed zijn werk niet. Wie weet gaat Briene nog afvallen, hoewel als elke avond bierdrinken op het menu staat zal het niet mee(af)vallen!!
We hebben nu totaal 991 km gefietst en we hopen morgen (zondag) een mooie foto te maken als we op de 1000 kilometer zitten!
We zitten nu 1 dag voor op schema, hopelijk blijft het zo.

Afvallen doet die Briene wel. Vanavond was het eten een tegenvaller: Sander taai kippenvlees en wat Briene op heeft weet hij niet.
Dat is nog niet zo erg, maar ze kregen ook geen pilske. De jongen die achter de bar stond was nog geen 18 jaar en mocht geen alcohol verkopen!!! Ook was er nog geen ander personeelslid die het mocht. Dan maar een cola en een fanta drinken.
Na het eten eerst naar een benzinepomp om daar wat blikjes bier te halen. Wat smaakte dat lekker!!!!
Weer op tijd naar bed om goed te slapen voor de tocht van morgen.
Briene slaapt onder in het stapelbed, want hij heeft last van hoogtevrees!! Dat heeft hij deze week weer gemerkt. We moesten over een brug fietsen en zijn armspieren deden meer pijn dan zijn benen. Wat was hij bang!!

Dag 7 Helsingborg – Ljungby
Boodschappen SEK 126,00
Avondeten op de camping SEK 150,00
Bier en sapje voor ontbijt SEK 85,00
IJsje en biertje SEK 81,00

Totaal Dag 7 € 49,10

• 31 Juli 2010 - 15:48

Gerard En Mieke:

sander, wil jij nog voor kristel terug komt van scouting-kamp al weer in gilze zijn of zo, jullie gaan echt hard! jullie vergeten toch niet ook van het landschap te genieten he? en als de benen zwaar aanvoelen misschien toch een rust-dagje inlassen of is dat niet goed voor de spieren?
    groetjes,

• 31 Juli 2010 - 15:53

Wies:

Zware benen.Teveel biertjes op Briene of gaan de kilometers een beetje meetellen? Je zit voor opschema,morgen op naar de 1000 km en een kleine rustdag op zondag is misschien niet verkeerd.
    Groetjes

• 31 Juli 2010 - 16:15

Lianne:

Ik lees het al, weer wat Knackebrods erbij geleerd. Niet te lang blijven, anders worden jullie nog tweetalig!

gr Lianne en Jan

• 31 Juli 2010 - 16:42

Jet:

Heren, jullie zijn nog steeds.....GOED BEZIG!!! De laatste loodjes in zicht, succes!!!

• 31 Juli 2010 - 19:35

Walter:

Beste Sander en Brienne,
    Dat gaat erg goed. 1 dag voor op schema. Veel suggesties om maar een rustdag in te lassen.
    Maar pas daarmee op. Je kunt zomaar dikke benen hebben de volgende dag. De echte profs in de Tour gaan op de rustdag nog 120 km trainen........

• 31 Juli 2010 - 20:08

John:

Waarom kan Briene niet zelf een pilske tappen? Hopelijk kan de was drogen. Het weer morgen ziet er wel goed uit. Ga er voor!

• 31 Juli 2010 - 20:20

Arthur En Maria:

lezen we dat nu goed heeft Briene hoogtevrees en hoe moet dat straks dan in de bergen want die zullen jullie toch nog wel tegen komen nemen we aan in zweden en noorwegen. maar jongens hou de moet er maar in.

groetjes arthur en maria

• 01 Augustus 2010 - 07:21

"zaterdag 16.00 Uur":

"Zo, mijn naam weer eer aangedaan enne, Nicole heeft helemaal gelijk: de Tip ziet er netjes uit (van buiten dan, van binnen "moet"nog), maar anders...Jullie lopen een dag voor op je schema. Voorlopig is dat alleen maar een goede zaak. Niet denken aan een rustdag inplannen. Misschien heb je die nog wel eens nodig (hopelijk niet!) vanwege het weer, dat die kant op aardig te keer kan gaan, of vanwege fysiek ongemak (de 3e b..) of iets dergelijks. Gewoon lekker doordoen! Tussen haakjes: kijk uit voor het Skandinavisch blond en dan bedoel ik niet alleen het overigens veel te dure bier!

• 01 Augustus 2010 - 11:30

Maud:

Respect mannen, ga zo door!

Briene misschien is het ook iets om bij te houden hoeveel verschillende merken bier je al gedronken hebt ;)

Groetjes!

• 01 Augustus 2010 - 12:21

Nienke:

Knap dat jullie voor op schema liggen! En hopelijk hebben jullie niet te veel last van de zware benen;)
    Ga zo door!

xx