Wel op blijven letten Briene... - Reisverslag uit Gusselby, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Wel op blijven letten Briene... - Reisverslag uit Gusselby, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Wel op blijven letten Briene...

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

03 Augustus 2010 | Zweden, Gusselby

Eindelijk zit het weer ons goed mee! Vanochtend was het een beetje bewolkt, maar gelukkig werd het snel goed weer. De regenpakken hebben we dus in onze tassen kunnen laten.
Briene had zware benen en had niet zo veel zin. Gelukkig had Sander daarentegen goede zin en benen en kon Briene weer oppeppen.
Na een tijdje gefietst te hebben, kwam Sander erachter dat hij zijn kilometerteller niet op zijn stuur had zitten en hij kneep hard in zijn remmen. Briene was nog aan het slapen en botste daardoor tegen Sander op. Gelukkig niets aan het handje, maar wel ff schrikken.
Rond 12.30 u hadden we er 50 km opzitten en kreeg nu Sander last van zijn benen. Nu kon Briene op zijn beurt hem weer oppeppen, zodat we er nog flink tegenaan konden.
Ook vandaag hebben we af en toe op die irritante drukke wegen moeten fietsen. Je hebt daar maar 50 cm vluchtstrook wat dus als fietspad dient. We ergerden er ons zo aan, dat we deze wegen hebben gemeden en een klein beetje om hebben gefietst. Dat was veel rustiger en leuker fietsen! Toch hebben we naar schatting 20 km op deze weg gezeten...
Ook vandaag zitten we weer in een leuk trekkershut. Het ziet er allemaal weer goed uit. Ook hebben we nog kunnen lachen met de receptioniste, want die vertelde ons dat onze hut een mooi uitzicht heeft op het meer en je goed de zonsondergang kunt zien. Allemaal leuk en aardig, maar hier duurt het verrekte lang voordat die zon onder is! Dan liggen wij allang in ons warm bedje lekker te dromen en op te laden voor de volgende dag.

Ook vandaag hebben we weer leuke feiten voor jullie:
We hebben in totaal 127 km gefietst. Hier hebben we 5 uur en 55 minuten over gedaan. Ons gemiddelde was weer wat hoger dan gisteren: 21,2 km/h.

Wij gaan weer lekker vroeg naar bedje toe (om precies te zijn 20.30 uur) Voor nu welterusten en tot het volgende verslag!

Kostenoverzicht:
Biertjes en ontbijt SEK 145,00

Totaal Dag 10 € 98,45

• 03 Augustus 2010 - 20:26

Sam En Annie:

Dat wordt Apeldoorn bellen ! Er achter oprijden is altijd fout.
    Maar meestal kun je het met een pintje goed maken. Eindelijk eens wat beter weer, en dat fietst dan toch wat prettiger. Hee jongens tot het volgende verslag

Sam en Annie

• 04 Augustus 2010 - 07:22

"zaterdag 16.00uur":

Voor mij een van de interresantste verslagen.
    Eerlijk omschreven, dat je elkaar nodig hebt. Eerlijk zeggen, dat je je ergert aan bijv. het wegennet. Wat ik een vorige keer al aangaf: nu kom je letterlijk en figuurlijk bergen tegen.De man met de hamer, irritatie..... Kijk, die eerste week werd je overladen met allerlei termen als BIKKELS en Fantastisch...Natuurlijk was alleen het aangaan van dit avontuur méér dan gewaagd en verdiende complimenten maar vanaf nú ga je voor jezelf én je goede doel plus het thuisfront écht scoren. Van mij had je het nog niet gehoord, maar nu zeg ik dan toch: KLASSE

• 04 Augustus 2010 - 07:45

Gerard En Mieke:

elke ochtend effe jullie verslag lezen, blijven nieuwsgierig naar jullie vorderingen. houd moed jongens, want ondanks dat jullie als een speer gaan hebben jullie toch nog heel wat km. voor de boeg.
    dus laat je niet ontmoedigen door een dip, dat hoort erbij. we zijn trots op jullie!
    groetjes,

• 04 Augustus 2010 - 08:00

Wies:

Jullie biologische klok is wel aangepast, 20.30 uur naar bed,maar jullie leventje is nu ook wel iets anders.Niet te veel bier en niet uitgaan,maar
    de hele dag fietsen.Ga zo door jongens en geniet ondertussen ook nog van Zweden.Tot het volgende verslag.

• 04 Augustus 2010 - 08:22

Josti:

Gaat er nou niemand een flauwe grap maken over die trekkershut ?

• 04 Augustus 2010 - 09:46

Mniek:

Er zitten al veel kilometers in die benen van jullie, dus kan me goed voorstellen dat ze nu af en toe gaan protesteren. Maar gelukkig doen ze dat om en om, zodat jullie elkaar door die dip heen kunnen slepen! Ga zo door en zorg goed voor jezelf en elkaar!

Groetjes, ook van hier thuis!

• 04 Augustus 2010 - 11:52

John:

Sander en Briene, jullie zijn goed bezig. Wij herkennen die Vaak smalle en toch drukke wegen ook uit Noorwegen. Gisteren kwamen we n fietser tegen in de tunnel, zonder licht! Zet hem op, gr John