McDonald' s is ook wel eens lekker...! - Reisverslag uit Ramvik, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu McDonald' s is ook wel eens lekker...! - Reisverslag uit Ramvik, Zweden van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

McDonald' s is ook wel eens lekker...!

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

06 Augustus 2010 | Zweden, Ramvik

De planning was om vandaag rond 7.30 u eruit te gaan, maar we werden helaas al eerder gewekt. Er liepen kinderen over de camping rond die ons onze nachtrust iets eerder dan gepland hebben ontnomen. Niets aan te doen, dus dan maar om 7 u opstaan. Zo hadden we alle tijd om rustig onze tas in te pakken, want ons ontbijt zou pas om 8 u klaar staan. Tijd zat dus! Ook dit keer was het ontbijt niet erg lekker, maar goed genoeg om er tegenaan te kunnen vandaag.

Rond 9 u zaten we ook daadwerkelijk op onze fiets. Helaas moesten we vandaag 82 km op die irritant E4 weg fietsen, dus dat beloofde weer een saaie weg. Soms is daar het fietspad 1,5 m breed (wat natuurlijk goed te doen is) maar helaas is de strook ook wel eens 30 cm breed wat echt niet fijn is!

Of dat nog niet genoeg pech was: na 50 km kreeg Sander een kapotte spaak. En natuurlijk vind je op zo'n weg in Zweden niet zomaar een fietsenmaker, dus wat nu? Gelukkig konden we onze vriend bij Van Boxtel bellen en die heeft ons telefonisch uitgelegd hoe wij hem zelf konden vervangen. Het trucje: je moet de spaak buigen om hem vast te krijgen. En wij eerst maar braaf de spaak recht zien te houden... Hopelijk komt de slag niet terug in de wiel, want daar is Sander wel een beetje bang voor.

Onze lunch hebben we dit keer gehouden bij de overheerlijke McDonald's in Sundsvall! De keuze was gevallen op een McChicken menu, mmm...!

Na de lunch werd het pittig, want er zaten wat steile klimmen tussen.

Vandaag hadden we gepland om een rustig dagje te houden (zo'n 130 km fietsen), maar door een foute inschatting hebben we uiteindelijk 162 km gefietst. Daardoor zaten wij, vooral Sander, er doorheen, maar door vooral het goede humeur van Briene hebben we door kunnen zetten.

Rond 18 u kwamen we aan op onze camping. We hebben daar wat gedoucht en boodschappen gedaan: magnetronmaaltijd voor 's avonds en een lekker ontbijtje voor morgen.

Ook kwamen we Nederlanders tegen op de camping. Fijn om weer het geluid van onze taal om ons heen te horen. Misschien dat we vanavond wat met ze gaan drinken!

De komende twee dagen gaan we het wat rustiger aan doen: 100 km per dag. Zo kunnen we een beetje bijkomen, want we lopen goed op schema!

De feiten: 162 km gefietst. Het gemiddelde en de duur weten we niet precies, want de meters van Briene vielen zo af en toe uit. We hebben wel een schatting: gemiddeld 20 km/h en ongeveer 8 uur gefietst.

Over de veelgestelde vraag van foto's op de site: Helaas gaat dat niet lukken! We hebben geen kabeltje bij om de foto's op de computer te kunnen zetten. Nu zullen jullie vast denken: Hoe hebben jullie dan die andere foto's op de site kunnen zetten? Dat kwam omdat Fam. Van Zon wel een kabeltje had. Dus helaas geen foto's, maar met terugkomst kunnen we natuurlijk wel iets op de site zetten!

En of het geluk ons mee zit? Als we over het weer praten wel, maar over ons materiaal niet helemaal!

Groeten, Sander en Briene

Totaal Dag 13 € 78,25

• 06 Augustus 2010 - 18:55

William:

Geweldig mannen!
    We zijn trots op jullie;
    ik weet niet of jullie een teller hebben op je website, maar ik krijg de indruk dat veel dorpsgenoten jullie verrichtingen daarop nauwgezet volgen.
    Ga zo door, blijf genieten en tot ziens!

• 06 Augustus 2010 - 19:11

Nicolle Ligtenberg:

hoi mannen,
    zal ik even een kabeltje komen brengen op de fiets , ben ik er over ongeveer 2 weken !!! haha
    ga zo door, we blijven jullie volgen !!!
    groetjes fam Ligtenberg

• 06 Augustus 2010 - 20:40

Gerard En Mieke:

he Sander en Briene, jullie fietsen dit weekend maar weer flink wat kilometertjes, wij gaan wat kilometertjes aan ons Pieterpad-trip toevoegen, anders halen we Maastricht nooit.
    hoop dat we ook lekker wandelweer hebben, en jullie goed fietsweer, en hou de boel heel als t kan.
    groetjes,

• 06 Augustus 2010 - 21:34

Ad En Jolanda:

Hey Sander en Briene
    Kijk inderdaad goed uit op die wegen, heb gehoord dat het soms erg link kan zijn en dat de auto's en vrachtwagens je voorbij racen.
    Maar enorme respect voor jullie, niet normaal zoals jullie gaan!
    Geniet van de omgeving want die schijnt daar erg mooi te zijn.
    We kijken nu al uit naar het volgende verslag.
    Groetjes van ons allemaal

• 06 Augustus 2010 - 23:08

John:

We zijn thuis en kunnen de tocht nu met meer gemak volgen. Een mini-USB kabeltje lenen?

• 07 Augustus 2010 - 07:21

Lianne:

Een beetje rustiger aan doen is inderdaad een goed plan. Want hoe zat het ook alweer: als jullie eerder aankomen dan gepland, dan betalen de sponsoren een bonus?

• 07 Augustus 2010 - 08:28

Josti:

Gaat goed mannen !

Echter ik ben wel eens met Briene van de Apotheek naar de Tip gefietst. Ter hoogte van Konings zaten we wel door de gespreksstof heen eigenlijk. Daar moeten jullie ook last van gaan krijgen. Vandaar het volgende:

- Verzin ff een goed idee voor de wagen van den OVM (dat scheelt ons weer koppijn)
    - Geef die gast van Nie Maauwe een nieuwe bijnaam (er is maar één Josti)
    - Verzin een opstelling en speelplan voor Gils 1 in de derde klas (erop en erover om maar in fietstermen te blijven)
    - Zoek een mooi systeem dat de groeten van Den EMTE wél vers zijn als je ze kopt

Zeg maar het nuttige met het aangename combineren

Hallee en toitoitoi verders

• 07 Augustus 2010 - 08:31

Wies:

Een beetje kletsen met die Nederlanders in je eigen taaltje onder het genot van een biertje is misschien ook wel aangenaam en een rustig weekendje is ook niet verkeerd.Wel fietsen maar geen lange etappe.
    Genieten mag ook.
    Groetjes en tot morgen maar weer.

• 07 Augustus 2010 - 09:00

Huub En Marlies Q:

iedere dag even jullie verslagje lezen. Geweldig hoe jullie fietsen!En geweldig hoe jullie iedere dag weer een beicht doorgeven.Ga zo door en wat die foto's betreft er komt vast wel een fotoavond bij de tip, toch? lijkt me gezellig met jullie uitleg erbij.Ga zo door mannen!!!En vooral genieten!

• 07 Augustus 2010 - 09:23

Kristel:

Je kunt toch ook gewoon je SD kaart in de computer stoppen??

• 07 Augustus 2010 - 14:05

Briene En Sander De Vet:

we hebben extra fotoruimte, maar deze foto is van 25 juli (langs de N65). Als iemand weet hoe we die bij de juiste etappe kunnen zetten, graag.

Groet, John