Een grote trap vooruit.. - Reisverslag uit Enontekiö, Finland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu Een grote trap vooruit.. - Reisverslag uit Enontekiö, Finland van Briene en Sander Vet - WaarBenJij.nu

Een grote trap vooruit..

Door: brieneensander

Blijf op de hoogte en volg Briene en Sander

13 Augustus 2010 | Finland, Enontekiö

Voor ik over vandaag begin eerst nog twee dingen over gisteren:
- sander heeft gelijk gemaakt met kaarten, het is nu 3-3.
- we werden op de fiets nog aangesproken door een Zweed, hij reed ons die dag ervoor al voorbij met de auto en nu weer. Hij vroeg zich af waar we mee bezig waren. We vallen dus zeker op!

Vandaag extra vroeg op en dus om half 8 ook al weer aan het fietsen! Het zag wat grijs maar regen bleef gelukkig uit! We waren zelfs gezegend met een wind in de rug, het ging dus weer bijna vanzelf. Naja, er waren nog steeds steile en minder steile heuvels, en we moesten nog steeds zelf trappen.

Na 25,2 km en totaal 2621 reden we Zweden nog voor 9 uur uit. Natuurlijk eerst nog even de laatste kronen opgemaakt. Over de grens was het ineens een uur late en snapten we nog maar weinig van de hele taal. Wat is Fins lastig. Naja, we zijn er maar een dag.

Maar nog maar goed en wel onderweg en het was zover, ons eerste rendier op de foto en daar bleef het niet bij. In Finland volgden er nog 34 waarvan een grote groep van 27. Die stonden op het gemak te grazen in de wei. Mooie foto momenten dus!

Zoals gezegd ging het dus makkelijk vandaag, en kunnen we niet zeggen dat we echt moesten afzien (al zouden sommigen dat graag horen). Tijdens de lunch om 13u hadden we er 110 op de teller staan. Best lekker! De lunch daarentegen niet te vreten aldus briene. Het brood was niet weg te krijgen en de plek was ook niet handig gekozen. Erg veel muggen. Gauw verder dus! En dan maar een snicker extra!

Na de lunch begon de zon te schijnen, dus in het korte tenue verder. Echter vanuit het niets kwamen er na ruim 140km buien aan, dus regenpak aan! Na 155 km kwamen we bij de plaats aan waar we wilden overnachten maar daar was Hulten een stad bij dus wij besloten door te gaan, de benen klaagden toch niet!

Ongeveer 30km verder lag een grotere plaats met veel campings! Daar dus heen en een super huisje gevonden. Lekker groot met douche, badkamer en keuken erbij in. Na de boodschappen en het avondeten tijd voor ontspanning want dat mag wel na 186km vandaag!

Nu bezig met de terugreis te boeken maar dat valt allemaal nog niet mee met die fietsen en zo een box vanaf tromso maar onze hulplijnen kunnen ons wellicht verder helpen. Een ding is zeker, de cruise door de fjorden willen we niet missen.

Morgen weer een dag. Eigenlijk maar 80km maar graag doen we iets extra zodat de dag erna weer korter is.

Als reactie op de reacties willen we nog even zeggen:
- Dat afzien dat komt wel, de bergen en het onvoorspelbare weer liggen op de loer
- Het geld wordt nu geteld, het komt namelijk op verschillende plekken binnen maar een gokje zegt dat het ruim 4000 euro is! Natuurlijk mag dit nog veel meer worden! Dus voor wie twijfelt, schroom niet!

Tot morgen weer,

Totaal Dag 20 € 94,80

• 13 Augustus 2010 - 18:41

Christpelkmans@home.:

Hoi Sander en Briene,

Ik volg elke dag jullie routes, en ik neem daar mijn petje voor af.
    Ik hoop allleen dat sander nog conditie over heeft voor Gilze 1, want ook dat is belangrijk.

Nog veel sukses op jullie verdere tocht.

GroeTJES

Christ

• 13 Augustus 2010 - 18:45

Peter En Wies:

Niet te kieskeurig Briene wat het eten betreft .Wij hebben zojuist een heerlijk 4 gangen menu achter onze kiezen op ons vakantie adres in Otterlo.Wat de rendieren betreft,kunnen jullie net zo snel fietsen of zijn het maar tamme beesten.Heb je ze al geaaid? Ik hoor het wel.Groetjes en tot morgen.

• 13 Augustus 2010 - 20:14

John:

Wow, wat een etappe! De terugvlucht ligt nu vast, dus je weet wat je de komende 5 dagen moet doen.

• 14 Augustus 2010 - 01:55

Joost:

he jongens het gaat goed zo, nog maar een klein stukje en het zit er weer op. succes het laatste stukkie, en nu ga ik lekker slapen, en jullie staan zo dadelijk weer op.

• 14 Augustus 2010 - 07:02

Koen /Sem Ligtenberg:

heey Briene en Sander,
    wij vinden het super knap van jullie dat jullie zo ver fietsen, wij zijn al moe als we naar Rijen fietsen !!!
    zet hem op , groetjes van Koen en Sem

• 14 Augustus 2010 - 10:17

Lianne:

186 km gefietst en dan zeggen dat jullie niet... echt ...hebben hoeven afzien; respect mannen!

• 14 Augustus 2010 - 10:29

Marcel:

Zo 186 km, nog een klein stukje en je bent in Noorwegen en dan komt de Noordkaap in zicht. Niet letterlijk natuurlijk, maar figuurlijk.

Zet ´m op.

• 14 Augustus 2010 - 11:15

Opa & Oma De Vet:

wij volgen jullie elke dag, met de atlas erbij. bijna bij de kaap! knap hoor!

• 14 Augustus 2010 - 14:03

Kieboom:

Hey mannen,

T gaat goed ist nie?
    Maar wat betreft die elanden in dat weiland, stond zeker prikkeldraad omheen, die hebben we bij de valk hier ok hoor.
    enfin fiets ze nog he.

Groeten,
    Rob

• 14 Augustus 2010 - 15:27

Anca:

Hallo Sander en Briene, hoezo vallen jullie op daar, wat doen jullie voor rare dingen?? Heel veel succes met de leeste etappes en afzien hoeft niet hoor, neem op tijd je rust.